La participació d'estudiants en projectes d'investigacióExemples dins l'ecologia i restauració forestal
- Llovet López, Joan
- Valdecantos Dema, Alejandro
- Vilagrosa Carmona, Alberto
- Baeza Berná, M. Jaime
- Chirino Miranda, Esteban
- Tortosa Ybáñez, María Teresa (coord.)
- Álvarez Teruel, José Daniel (coord.)
- Pellín Buades, Neus (coord.)
Publisher: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant
ISBN: 978-84-695-8104-9
Year of publication: 2013
Pages: 2197-2206
Congress: Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria (11. 2013. Alicante)
Type: Conference paper
Abstract
Un component, no només un complement, de la docència és la posada en pràctica, en institucions externes a l'àmbit estrictament docent, dels coneixements adquirits. Un exemple són les pràctiques en empreses i altres activitats que incrementen el currículum acadèmic. L'alumne guanya experiència i coneixements que difícilment podria obtenir a l'aula o al laboratori. Així mateix, l'empresa obté col·laboració de persones preparades i sovint interessades. Beneficiaris de la col·laboració d'alumnes son els instituts d'investigació. L'alumne veu a la pràctica la importància de conceptes expressats pel personal docent (per exemple disseny experimental, presa, anàlisi i presentació de dades, etc.), les satisfaccions, i també les dificultats a l'hora de fer un treball estricte. L'institut d'investigació obté un ajut sovint imprescindible per dur a terme projectes d'I+D+i. Aquest treball analitza la col·laboració d'alumnes en projectes d'investigació dins del programa forestal de la Fundació CEAM (www.ceam.es). Considera l'origen dels alumnes, les institucions i programes que faciliten la col·laboració, els projectes d'investigació beneficiats, i intenta valorar les millores personals i de currículum obtingudes per l'alumnat col·laborador.