Experiments senzills de Física de fluids amb materials assequibles

  1. Abril Sánchez, Isabel
  2. García Molina, Rafael
  3. Esteve Guilabert, Vicente
  4. de Vera Gomis, Pablo
  5. Abellán García, Francisco Javier
Libro:
X Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària: la participació i el compromís de la comunitat universitària
  1. Álvarez Teruel, José Daniel (coord.)
  2. Tortosa Ybáñez, María Teresa (coord.)
  3. Pellín Buades, Neus (coord.)

Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant

ISBN: 978-84-695-2877-8

Año de publicación: 2012

Páginas: 2064-2075

Congreso: Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria (10. 2012. Alicante)

Tipo: Aportación congreso

Resumen

Per a una formació acadèmica completa dels alumnes de ciències i d'enginyeries és fonamental la realització d'activitats pràctiques, ja que ajuden a entendre millor els conceptes presentats en les classes teòriques, permeten utilitzar la metodologia científica i ensenyen a presentar de manera adequada els resultats de les experiències realitzades, a més d'exercitar-se en el treball en equip. En aquest projecte presentem experiències de física relacionades amb els fluids, ja que aquesta part de la física és primordial en la pràctica totalitat de les actuals carreres científiques, com ara Biologia, Ciències del Mar, Química, Física ... La novetat d'aquest projecte docent rau en la utilització de nous enfocaments metodològics en el disseny de les pràctiques perquè resulten amenes alhora que formatives. S'incidirà en la simplicitat del disseny de les experiències, la senzillesa de la seua construcció, i en l'ús de materials quotidians i assequibles. D'aquesta manera, es pretén fomentar l'aprenentatge de la física dels fluids per part dels alumnes, estimular el seu interès i suscitar preguntes relacionades amb els conceptes presentats en les classes de teoria. Aquestes demostracions senzilles i sorprenents són un excel·lent recurs didàctic que influeix de manera molt positiva en l'efectivitat de la docència.