Un projecte d'investigació-acció per a la millora de la docènciaLa incorporació de processos col·laboratius amb l'alumnat
- Baldaquí Escandell, Josep M.
- Francés Mira, Mª Jesús
- Lledó Carreres, Asunción
- Sogorb Devesa, Luisa M.
- Soriano Asensio, Joan Ignasi
- Álvarez Teruel, José Daniel (coord.)
- Tortosa Ybáñez, María Teresa (coord.)
- Pellín Buades, Neus (coord.)
Editorial: Servicio de Publicaciones ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant
ISBN: 978-84-695-1151-0
Año de publicación: 2011
Páginas: 1984-2004
Tipo: Capítulo de Libro
Resumen
En aquest treball presentem els resultats d'un projecte d'investigació-acció que té per objectiu la millora de la docència de l'assignatura "Innovació docent i iniciació a la investigació educativa en Valencià: Llengua i Literatura", que és una matèria que forma part de la formació dels futurs docents d'Educació Secundària que estan formant-se en el Màster en Professorat d'Educació Secundària i Ensenyaments Artístics, d'Idiomes i Esportius. En concret, la finalitat del projecte és organitzar la docència a partir dels eixos següents: 1) La millora de les pràctiques, que estaran orientades a desplegar les competències per a la investigació educativa amb la finalitat de fomentar la innovació docent; 2) L'adquisició de competències encaminades al treball col·laboratiu en els diversos nivells d'actuació; 3) La participació de l'alumnat en el disseny de la seua formació amb la incorporació flexible al procés docent dels seus suggeriments. Un aspecte important de la investigació ha estat la incorporació a l'equip de recerca de dos alumnes que van cursar l'assignatura el curs passat, la qual ha potenciat la participació de l'alumnat a través d'un procés col·laboratiu basat en l'experiència dels alumnes del curs passat que formen part de l'equip d'investigació i la seua interacció amb l'alumnat del curs actual.