Un projecte d'investigació-acció per a la millora de la docènciaLa incorporació de processos col·laboratius amb l'alumnat

  1. Baldaquí Escandell, Josep M.
  2. Francés Mira, Mª Jesús
  3. Lledó Carreres, Asunción
  4. Sogorb Devesa, Luisa M.
  5. Soriano Asensio, Joan Ignasi
Libro:
Redes de investigación docente universitaria: innovaciones metodológicas
  1. Álvarez Teruel, José Daniel (coord.)
  2. Tortosa Ybáñez, María Teresa (coord.)
  3. Pellín Buades, Neus (coord.)

Editorial: Servicio de Publicaciones ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant

ISBN: 978-84-695-1151-0

Año de publicación: 2011

Páginas: 1984-2004

Tipo: Capítulo de Libro

Resumen

En aquest treball presentem els resultats d'un projecte d'investigació-acció que té per objectiu la millora de la docència de l'assignatura "Innovació docent i iniciació a la investigació educativa en Valencià: Llengua i Literatura", que és una matèria que forma part de la formació dels futurs docents d'Educació Secundària que estan formant-se en el Màster en Professorat d'Educació Secundària i Ensenyaments Artístics, d'Idiomes i Esportius. En concret, la finalitat del projecte és organitzar la docència a partir dels eixos següents: 1) La millora de les pràctiques, que estaran orientades a desplegar les competències per a la investigació educativa amb la finalitat de fomentar la innovació docent; 2) L'adquisició de competències encaminades al treball col·laboratiu en els diversos nivells d'actuació; 3) La participació de l'alumnat en el disseny de la seua formació amb la incorporació flexible al procés docent dels seus suggeriments. Un aspecte important de la investigació ha estat la incorporació a l'equip de recerca de dos alumnes que van cursar l'assignatura el curs passat, la qual ha potenciat la participació de l'alumnat a través d'un procés col·laboratiu basat en l'experiència dels alumnes del curs passat que formen part de l'equip d'investigació i la seua interacció amb l'alumnat del curs actual.