El bloc dels Fonaments Físics de les Estructures com a eina d'ensenyament i aprenentatge

  1. Rodes Roca, José Joaquín
  2. Moreno Marín, Juan Carlos
  3. Beléndez Vázquez, Tarsicio
  4. Méndez Alcaraz, David I.
Llibre:
X Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària: la participació i el compromís de la comunitat universitària
  1. Álvarez Teruel, José Daniel (coord.)
  2. Tortosa Ybáñez, María Teresa (coord.)
  3. Pellín Buades, Neus (coord.)

Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant

ISBN: 978-84-695-2877-8

Any de publicació: 2012

Pàgines: 1154-1165

Congrés: Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria (10. 2012. Alicante)

Tipus: Aportació congrés

Resum

Una de les principals característiques del nostre alumnat és l'absentisme acadèmic. Però també que són uns consumidors de tecnologia d'última generació i, en particular, utilitzen molt les xarxes socials per a comunicar-se. Per tant, el professorat d'aquesta assignatura ha dissenyat un bloc amb l'objectiu de facilitar-ne l'aprenentatge continu en qualsevol instant. D'altra banda, treballarem competències transversals i afavorirem un aprenentatge interactiu i global. Per exemple, podrem potenciar la cerca d'informació relacionada amb un tema, provocar la reacció o participació de l'alumnat sobre aspectes d'aplicació de l'assignatura en l'edificació, contrastar la informació d'altres blocs o webs, millorar el bloc amb les idees de l'alumnat, etc. També proporciona el treball d'algunes capacitats com la planificació de les tasques, la comunicació i exposició d'idees sobre aspectes acadèmics o professionals, la generació de noves idees o la construcció de coneixement a partir de les seues aportacions. Finalment recollirem els comentaris i suggerències de l'alumnat per tal d'adequar el bloc a les seues necessitats.