Estudi de l'abandonament en el primer curs de la titulació de telecomunicacions

  1. Gallego Rico, Sergi
  2. Álvarez López, Mariela L.
  3. Bleda Pérez, Sergio
  4. Beléndez, Augusto
  5. Ballester Berman, J. David
  6. Martínez Marín, Tomás
  7. Sáez Martínez, Juan Manuel
  8. Nescolarde Selva, Josué Antonio
Book:
El reconocimiento docente. Innovar e investigar con criterios de calidad: XII Jornadas de redes de investigación en docencia universitaria
  1. Tortosa Ybáñez, María Teresa (coord.)
  2. Álvarez Teruel, José Daniel (coord.)
  3. Pellín Buades, Neus (coord.)

Publisher: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant

ISBN: 978-84-697-0709-8

Year of publication: 2014

Pages: 1416-1426

Congress: Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria (12. 2014. Alicante)

Type: Conference paper

Abstract

Dins de la tasca de coordinació del primer curs del grau de telecomunicacions s'ha observat un grau molt elevat d'abandonament de la titulació. Aquest fet condiciona la tasca i metodologia docent. Amb la intenció d'incrementar la qualitat del nou grau i augmentar les taxes de eficàcia, hem buscat els motius que originen aquest alt grau d’abandonament dins la titulació i hem ideat possibles solucions que posen remei o pal·lien en certa mesura aquest problema. Per això es presenten estratègies i mecanismes per augmentar la qualitat de la docència, es comparen els resultats dels darrers cursos i s’analitzen els resultats de les estratègies posades en marxa. La tasca ha estat desenvolupada pels coordinadors de cada assignatura que conjuntament han analitzat com es va produir l'abandó durant l'avaluació continuada