Experiències senzilles de física recreativa com a recurs didàctic per a introduir i consolidar conceptes de física

  1. Abril Sánchez, Isabel
  2. Gosálbez Martínez, Daniel
  3. Esteve Guilabert, Vicente
  4. de Vera Gomis, Pablo
  5. García Molina, Rafael
Libro:
XI Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria: Retos de futuro en la enseñanza superior. Docencia e investigación para alcanzar la excelencia académica
  1. Tortosa Ybáñez, María Teresa (coord.)
  2. Álvarez Teruel, José Daniel (coord.)
  3. Pellín Buades, Neus (coord.)

Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant

ISBN: 978-84-695-8104-9

Año de publicación: 2013

Páginas: 352-365

Congreso: Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria (11. 2013. Alicante)

Tipo: Aportación congreso

Resumen

En aquest projecte utilitzarem experiències senzilles de física recreativa per a introduir i consolidar conceptes de física general. Aquest recurs didàctic s'ha posat en marxa a la matèria de Complements per a la Formació Disciplinar en Física, corresponent al Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària, perquè molts estudiants no han cursat els estudis universitaris de Física. Amb la realització d'aquests experiments pretenem dotar al futur professorat de secundària d'una eina pedagògica que motive els estudiants cap a la física, fent que l'aprenentatge siga més significatiu i perdure en el temps. Per altra banda, es prestarà especial atenció a ressaltar la interdisciplinarietat de la física amb altres ciències i amb la vida quotidiana, ja que és un factor motivador que afavoreix l'aprenentatge. Durant la realització d'aquest projecte es dissenyarà i es posarà en marxa un recull d'experiències de diversos camps de la física. Cadascun dels experiments que es realitzaran, senzills i moltes vegades sorprenents, tindrà l'objectiu d'introduir i consolidar un concepte físic, a més de fomentar l'interès dels alumnes per la matèria de física.