Experiències senzilles de física recreativa com a recurs didàctic per a introduir i consolidar conceptes de física
- Abril Sánchez, Isabel
- Gosálbez Martínez, Daniel
- Esteve Guilabert, Vicente
- de Vera Gomis, Pablo
- García Molina, Rafael
- Tortosa Ybáñez, María Teresa (coord.)
- Álvarez Teruel, José Daniel (coord.)
- Pellín Buades, Neus (coord.)
Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant
ISBN: 978-84-695-8104-9
Año de publicación: 2013
Páginas: 352-365
Congreso: Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria (11. 2013. Alicante)
Tipo: Aportación congreso
Resumen
En aquest projecte utilitzarem experiències senzilles de física recreativa per a introduir i consolidar conceptes de física general. Aquest recurs didàctic s'ha posat en marxa a la matèria de Complements per a la Formació Disciplinar en Física, corresponent al Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària, perquè molts estudiants no han cursat els estudis universitaris de Física. Amb la realització d'aquests experiments pretenem dotar al futur professorat de secundària d'una eina pedagògica que motive els estudiants cap a la física, fent que l'aprenentatge siga més significatiu i perdure en el temps. Per altra banda, es prestarà especial atenció a ressaltar la interdisciplinarietat de la física amb altres ciències i amb la vida quotidiana, ja que és un factor motivador que afavoreix l'aprenentatge. Durant la realització d'aquest projecte es dissenyarà i es posarà en marxa un recull d'experiències de diversos camps de la física. Cadascun dels experiments que es realitzaran, senzills i moltes vegades sorprenents, tindrà l'objectiu d'introduir i consolidar un concepte físic, a més de fomentar l'interès dels alumnes per la matèria de física.