Literatura comparada i interdisciplinarietat en el marc del Grau d'Humanitatsnoves eines per a un teball formatiu més enriquidor de l'alumnat
- Sansano Belso, Gabriel
- Tortosa, Virgilio
- Espinós Felipe, Joaquim
- Juan Penalva, Joaquín
- García-Valero, Benito Elías
- Ríos Carratalá, Juan A.
- Santacreu Soler, José Miguel
- Vargas Llovera, María Dolores
- Martínez Prades, José Antonio
- Álvarez Teruel, José Daniel (coord.)
- Grau Company, Salvador (coord.)
- Tortosa Ybáñez, María Teresa (coord.)
Argitaletxea: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant
ISBN: 978-84-608-4181-4
Argitalpen urtea: 2016
Orrialdeak: 2205-2215
Mota: Liburuko kapitulua
Laburpena
En el marc específic del Grau d'Humanitats, i a partir de l'assignatura Teoria i Pràctica de la Literatura Comparada (Castellà/Català) (codis 29033 y 29034), s'estudien formes per a integrarhi altres disciplines connexes del grau: història contemporània, història de l'art, antropologia social, etc, mitjançant l'elaboració de pràctiques de caràcter transversal a fi de diversificar les tasques específiques a realitzar a l'aula, diferenciades d'altres concebudes com a no presencials, amb l'objectiu d'enriquir la formació de l'alumnat i potenciar la seua capacitat analítica i crítica. A partir de l'estudi comparat de diverses tradicions culturals i obres literàries, i de la seua projecció a través d'altres llenguatges, com l'audiovisual (cine, TV o documental) o de les arts plàstiques, resulta molt estimulant i motivador incorporar-hi perspectives complementàries del nostre món actual: antropològiques, d'història contemporània, d'història de l'art, etc, Resulta evident que el caràcter interdisciplinari de la Literatura Comparada queda reforçat en benefici de l'enriquiment intel·lectual i pedagògic de l'alumnat, de la seua capacitat d'interconnexió del passat amb el present, particularment des d'un punt de vista literari i cultural, i el sentit global d'Humanitats, plenament justificat.