Diseño e implementación de metodologías adaptadas al EEES, aportaciones al diseño de la acción tutorialel cas dels laboratoris com exemple de models de ensenyament de Física

  1. Celdrán Mallol, Adolfo
  2. Caturla Terol, María J.
  3. Pons Botella, José Antonio
  4. Cano Villalva, m
  5. Villalvilla Soria, José Moisés
  6. Domènech Blanch, J.L.
  7. Gras Martí, Albert
  8. Miralles Torres, Juan Antonio
  9. Pardo Casado, Mario
  10. Santos Benito, Julio V.
Libro:
Redes de investigación docente en el Espacio Europeo de Educación Superior

Editorial: Editorial Marfil ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant

ISBN: 84-268-1266-X 84-268-1265-1

Año de publicación: 2006

Título del volumen: La construcción colegiada del modelo docente universitario del siglo XXI

Volumen: 1

Páginas: 169-182

Tipo: Capítulo de Libro

Resumen

Hem centrat els esforços en coordinar els ensenyaments d¿asignatures de física de cursos consecutius i amb el curs 0. Hem avaluat la correlació entre els resultats dels alumnes que han seguit aquest curs zero experimental, i els que no. com a conseqüéncia, hem redissenyat els contiguts del primer any de carrera. Hem analitzat, i fer propostes d¿integració de les practiqués de laboratori de ri: hem fet proves de com abordar les práctiques de laboratori de manera activa, seguint les orientacions constructivistes i un treball actiu grupal sota la guia del profesor. Hem integrat en les práctiques de laboratori les einesque aporten las TIC, com ara les simulacionsi els dispositius d¿adquisició automatizada de dades experimental, l¿análisi i la formalització matemática de processos filmts amb videocámares digitals, etc. Per fi, hem elaborat diversos materials curriculars, com a resultat de la recerca en xarxa.