Pràctiques de conversa en l'assignatura Llengua Catalana de la diplomatura de Mestreels tàndems dins del sistema de crèdits ECTS
- Cano Ivorra, Maria Antònia
- Montserrat Buendia, Sandra
- Giner, Francesc Xavier
- Montoya Abat, Joan Antoni
- Escandell Maestre, Dari
- Iglesias Martínez, Marcos J. (coord.)
- Pastor Verdú, Francesc (coord.)
Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant
ISBN: 978-84-690-7723-8
Año de publicación: 2007
Congreso: Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria (5. 2007. Alicante)
Tipo: Aportación congreso
Resumen
Més del 25% de l’alumnat dels estudis de Mestre de la Facultat d’Educació de la Universitat d’Alacant té un coneixement del valencià molt precari. Bé, perquè no ha estudiat mai valencià (ha estat exempt perquè prové de les tres comarques castellanoparlants, Baix Segura, Vinalopó Mitjà i Alt Vinalopó), o bé, perquè l’ha estudiat solament com a assignatura en un context de predomini lingüístic castellà (Elda, Villena, Oriola, Torevella, Asp, Saix, Callosa de Segura…) o sociolingüísticament molt castellanitzat (Alacant, St. Vicent del Raspeig, Elx, Benidorm, Petrer…). La necessitat doncs, de reforçar i millorar l’aprenentatge de la llengua per part d’aquest alumnes és un dels motius pel qual el professorat del Departament del Filologia Catalana que treballa a la Facultat d’Educació ha decidit posar en marxa el programa Tàndems de llengua, seguint el model del “Voluntariat lingüístic”, a partir d’una metodologia d’ensenyament col·laboratiu, en què l’alumnat s’implica com a mestre en el procés d’ensenyament-aprenentatge de les habilitats orals. Aquesta pràctica s’inclou en el marc de la Xarxa Mestre-Educa, en la qual participa el professorat de magisteri de primer curs. En aquest segon any de funcionament d’aquest grup de treball ens hem proposat implementar un dels apartats d’activitats pràctiques que vam proposar en la guia docent de Llengua Catalana, elaborada el curs passat.