El tractament dels continguts curriculars de literatura en els llibres de text de l'assignatura de Valencià (1983-2008)

  1. Limorti Payà, Paül
unter der Leitung von:
  1. Vicent Salvador Liern Doktorvater

Universität der Verteidigung: Universitat Jaume I

Fecha de defensa: 09 von Dezember von 2009

Gericht:
  1. Lluís Meseguer Präsident/in
  2. Enric Balaguer Pascual Sekretär
  3. Maria Antónia Coutinho Vocal
  4. Joaquim Dolz Mestre Vocal
  5. Giuseppe Grilli Vocal

Art: Dissertation

Teseo: 284027 DIALNET lock_openTDX editor

Zusammenfassung

L'objecte d'aquesta tesi és l'estudi dels manuals per a l'ensenyament de l'assignatura Valencià: Llengua i Literatura en BUP, ESO i Batxillerat al País Valencià en el període comprés entre la creació d'aquesta disciplina escolar el 1983 i el desenvolupament curricular de la LOE (2007-2008). El corpus objecte d'estudi està compost per 175 manuals; 19 materials curriculars impresos per a l'ensenyament de la literatura; 40 manuals i guies didàctiques de Reforma experimental i 12 materials impresos de suport a la docència editats per la Conselleria d'Educació entre 1985 i 1997. El treball està dividit en tres grans capítols. El primer delimita les principals línies d'estudi de la manualística i situa en elles els manuals de llengua i literatura catalana. En el segon i més extens es fa un recorregut per la història de la disciplina seguint el desplegament curricular que ha tingut lloc en el període estudiat i la manera com els llibres de text han anat concretant els continguts prescrits. En el tercer capítol s'analitzen els principis metodològics de la didàctica de la literatura que es mostren en els manuals i que s'han obtingut a partir d'una fitxa d'arreplega de dades: cànon d'autors, obres i gèneres; activitats de comprensió lectora, comentari de text, taller literari i treball per projectes; criteris per a la programació de continguts literaris i lingüístics.