Com avaluar webs editorials. Procediment metodològic preliminar basat en investigacions similars

  1. Escandell Maestre, Dari
  2. Lluch Crespo, Gemma
Llibre:
Tecnología, innovación e investigación en los procesos de enseñanza-aprendizaje
  1. Roig Vila, Rosabel (coord.)

Editorial: Ediciones Octaedro

ISBN: 978-84-9921-848-9

Any de publicació: 2016

Pàgines: 1599-1608

Tipus: Capítol de llibre

Resum

Aquest article té per objectiu establir un patró d�anàlisi estandarditzat capaç d�avaluar pàgines web d�editorials. Constatada l�absència d�un model d�anàlisi específic per a webs editorials, s�ha procedit a una revisió profusa de la bibliografia a partir d�una selecció d�estudis que avaluen la qualitat dels webs relacionats amb la lectura, concretament, els del món de la biblioteca, l�educació i, també, els museus. Amb la revisió d�aquests treballs es pretén obtenir instruments avaluadors i, amb això, generar-ne una metodologia d�anàlisi eficaç. El producte final respon a la fixació d�una sèrie de paràmetres comuns, tot i que els treballs consultats parteixen de procediments metodològics ben dispars. La futura implementació d�aquesta encara embrionària proposta de rúbrica en webs editorials reals en certificarà o no la validesa d�un model fonamentat atenent els diferents enfocaments. No debades, l�objectiu final de la investigació en què s�inclou el present article és generar indicadors per tal d�avaluar l�efectivitat comunicativa d�un web editorial.