Llatí i Llengües Romàniques 2011l'avaluació com a eina de motivació

  1. Biosca Bas, Antoni
  2. Goñi Buil, Carlos
  3. Mesa Sanz, Juan-Francisco
  4. Monzó Seva, Francisco Javier
Libro:
X Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària: la participació i el compromís de la comunitat universitària
  1. Álvarez Teruel, José Daniel (coord.)
  2. Tortosa Ybáñez, María Teresa (coord.)
  3. Pellín Buades, Neus (coord.)

Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant

ISBN: 978-84-695-2877-8

Año de publicación: 2012

Páginas: 1503-1514

Congreso: Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria (10. 2012. Alicante)

Tipo: Aportación congreso

Resumen

L'Àrea de Filologia Llatina de la Universitat d'Alacant ha afrontat l'assignatura Llatí i llengües romàniques com el nexe d'unió entre la Filologia Llatina, en el sentit més estricte, i les filologies romàniques, que inclouen les titulacions actualment estudiades per l'alumnat de la Universitat d'Alacant. En eixe sentit, l'assignatura Llatí i llengües romàniques, estudiada en segon curs de Grau, complementa els coneixements adquirits per l'alumnat durant el primer curs de Grau amb l'assignatura Llatí i llengües europees. Es configura d'aquesta manera un conjunt d'assignatures de Filologia Llatina que afavoreix el coneixement de la llengua llatina en primer curs, i l'evolució del llatí a les llengües romàniques en el segon. El mètode seguit a l'assignatura ha implicat la divisió del treball de l'alumnat en diferents parts: participació en classe; lliurament telemàtic dels exercicis setmanals; participació en els debats setmanals del Campus Virtual; realització d'un treball personal que és corregit de forma seqüencial; participació en un debat del Campus Virtual sobre els treballs individuals; i un examen final. L'avaluació de l'assignatura ha evitat caure en l'errada tradicional d'assimilar tot el seu pes sobre l'examen final, de manera que s'ha dividit de forma ponderada sobre les diferents parts de l'assignatura. L'experiència del curs 2011-2012 demostra que s'ha aconseguit una participació positiva de l'alumnat sobre els diferents aspectes de l'assignatura.