Book chapters (970) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.

filter_list Type (aggr.) Book chapters

2025

  1. Aplicación de la realidad virtual, la realidad aumentada y la robótica en alumnado con trastorno del espectro autista: propuesta didáctica

    Trazando una investigación inclusiva: propuestas de mejora para la práctica educativa (Dykinson), pp. 213-233

  2. Effectiveness of PBL for learning E-sustainability: A study with students of the bachelor's degree in early childhood education

    Transformations in Digital Learning and Educational Technologies (IGI Global), pp. 23-40

  3. El papel de la robótica social en la sociedad: avances y desafíos

    Humanidades y conocimiento como ejes del pensamiento crítico (Octaedro), pp. 118-126

  4. Safeguarding Knowledge: Ethical Artificial Intelligence Governance in the University Digital Transformation

    Lecture Notes in Networks and Systems (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 201-220

  5. Section Introduction

    Lecture Notes in Networks and Systems (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 197-200

  6. The Application of Emerging Technologies in Autistic Students During the Period 1996–2023: A Conceptual, Social and Intellectual Review

    Studies in Computational Intelligence (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 309-331

  7. Towards a comprehensive taxonomy of cobots: A tool for multi-criteria classification

    The 19th International Conference on Soft Computing Models in Industrial and Environmental Applications SOCO 2024: Salamanca, Spain, October 9-11, 2024. Proceedings, Volume 2 (Springer International Publishing AG), pp. 12-21

2024

  1. An OpenAI Integration Experience in a PBL Multimedia Project

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 904-912

  2. Análisis descriptivo sobre la aplicación de la robótica en alumnado autista para la mejora de las habilidades sociales

    Geografía y educación: reflexiones y experiencias para un entorno sostenible (Dykinson), pp. 205-216

  3. Aprendizaje basado en proyectos para la evaluación de la parte práctica de asignaturas relacionadas del grado de Ingeniería Biomédica

    Conocimiento compartido y educación (Dykinson), pp. 152-163

  4. CONTINUAL LEARNING FOR MUSIC CLASSIFICATION

    Proceedings of the International Society for Music Information Retrieval Conference (International Society for Music Information Retrieval), pp. 596-602

  5. Data Analytics from a Social Perspective

    Social Modeling Using the i* Framework, pp. 149-162

  6. Digital empowerment in rural realms: navigating challenges and opportunities with “our digital village project” and reciprocal maieutic principles

    Retos e innovación en Educación (Grupo Kiobus Editorial), pp. 99-119

  7. E-sostenibilidad y metodologías activas. Innovando en el aula con recursos digitales

    Enseñanza e innovación educativa en el ámbito universitario (Dykinson), pp. 1182-1194

  8. Early Exploration About Generative AI’s Impact on Engineering Education: A Focus on the Spanish Context

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-10

  9. Edición digital enriquecida: un modelo de anotación multinivelpara poesía del Siglo de Oro

    Editar el Siglo de Oro en la era digital (Servicio de Publicaciones = Servei de Publicacions), pp. 175-196

  10. El diseño universal para el aprendizaje: formas de implicación en la Universidad de Granada

    Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 1999-2013

  11. El robot True True como recurso didáctico inclusivo para el alumnado con altas capacidades desde la perspectiva del Diseño Universal para el Aprendizaje

    Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2024 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 131-144

  12. Experiencias e impacto de una estrategia colaborativa en la docencia de la programación: Análisis comparativo en el nivel universitario y secundaria

    Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2024 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 189-202

  13. Exploring the Possibilities of ChatGPT in Students’ Assignments: Some Simple Experiences

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 884-893