FILOLOGIA INGLESA
Publications (59) Publications in which a researcher has participated
2024
-
"Muscles instead of glasses"?: una aproximación a la (de)construcción de la masculinidad a través de la novela juvenil angloamericana
Aproximación poliédrica a la cuestión del género en la literatura infantil y juvenil (Peter Lang), pp. 85-105
-
A contrastive corpus-assisted study of the portrayal of Afghan women in the Twitter discourse during the 2021 Taliban takeover
Investigating Discourse and Texts: Corpus-Assisted Analytical Perspectives (Peter Lang AG), pp. 287-311
-
AI-Driven Digital Storytelling: A Strategy for Creating English as a Foreign Language (EFL) Materials
International Journal of Linguistics Studies, Vol. 4, Núm. 1, pp. 40-49
-
Aplicación de la Agenda 2030: Propuesta Didáctica que Emplea Objetivos de Desarrollo Sostenible para Potenciar Competencias Sociales e Interculturales en la Enseñanza del Inglés
Revista internacional de educación para la justicia social (RIEJS), Vol. 13, Núm. 1, pp. 135-151
-
Aplicación de los principios de la educación para la ciudadanía global para adquirir competencias sociales a través del uso de role-plays en la enseñanza del inglés
Papeles: Revista especializada de la Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad Antonio Nariño., Vol. 16, Núm. 31
-
Assessing Pre-Service Teachers’ Knowledge and Attitudes Towards Language Testing for Citizenship Through LAMAS (Language Accreditation for Migration Attitudes Scale)
Language Assessment Quarterly, Vol. 21, Núm. 4-5, pp. 427-451
-
Assessing personality traits and localisation testing skills through game-based decision-making and error detection
User-Centric Studies in Game Translation and Accessibility (Taylor and Francis), pp. 167-186
-
Assessing the effect of Augmented Reality on English language learning and student motivation in secondary education
Frontiers in Education, Vol. 9
-
Avant-Garde Europe in War: Wyndham Lewis, the Vorticist Shakespeare and the Timon of Athens Portfolio
Literatura: teoría, historia y crítica, Vol. 26, Núm. 1, pp. 284-310
-
CONSTRUCTING PERSUASION IN TOURISM PROMOTION WEBSITES: A CORPUS-ASSISTED STUDY OF HYPHENATED ADJECTIVES IN ENGLISH
ESP Today, Vol. 12, Núm. 1, pp. 71-92
-
Can you tell the difference? A study of human vs machine-translated subtitles
Perspectives: Studies in Translation Theory and Practice, Vol. 32, Núm. 6, pp. 1115-1132
-
ChatGPT for language learning: assessing teacher candidates’ skills and perceptions using the Technology Acceptance Model (TAM)
Innovation in Language Learning and Teaching
-
Creatividad y pensamiento crítico: un antídoto contra la ceguera de género en el aula de traducción
Hikma: estudios de traducción = translation studies, Vol. 23, Núm. 2
-
Cultura, características sociales y descortesía
Tirant lo Blanch
-
Digital Game-Based Language Learning (DGBL): An Analysis of Polish and Spanish Teacher Candidates’ Knowledge and Attitudes
Theory and Practice of Second Language Acquisition, Vol. 10, Núm. 2
-
El uso de la simulación de alta fidelidad para la adquisición de competencias en comunicación intercultural. El lingüista como mediador en contextos de salud
Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2024 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 145-158
-
English-medium instruction (EMI) multimodal classroom discourse to enhance L2 university students’ comprehension
Current Trends in EMI and Multimodality in Higher Education (Taylor and Francis), pp. 29-47
-
Enhancing Clarity: An Evaluation of the Simple.Text Tool for Numerical Expression Simplification
Procesamiento del lenguaje natural, Núm. 72, pp. 99-108
-
Evaluación de materiales didácticos y competencia traductora: desarrollo y validación del cuestionario EMaCT para la profesionalización docente y discente en traducción e interpretación
Mutatis Mutandis: Revista Latinoamericana de Traducción, Vol. 17, Núm. 1, pp. 222-243
-
Exploring didactic video game localisation: Pre-service teachers' perceived usefulness for EFL learning gains
Empirical Studies in Didactic Audiovisual Translation (Taylor and Francis), pp. 152-172