Department
FILOLOGIA INGLESA
Publications (34) Publications in which a researcher has participated
2024
-
"Muscles instead of glasses"?: una aproximación a la (de)construcción de la masculinidad a través de la novela juvenil angloamericana
Aproximación poliédrica a la cuestión del género en la literatura infantil y juvenil (Peter Lang), pp. 85-105
-
A contrastive corpus-assisted study of the portrayal of Afghan women in the Twitter discourse during the 2021 Taliban takeover
Investigating Discourse and Texts: Corpus-Assisted Analytical Perspectives (Peter Lang AG), pp. 287-311
-
AI-Driven Digital Storytelling: A Strategy for Creating English as a Foreign Language (EFL) Materials
International Journal of Linguistics Studies, Vol. 4, Núm. 1, pp. 40-49
-
Aplicación de la Agenda 2030: Propuesta Didáctica que Emplea Objetivos de Desarrollo Sostenible para Potenciar Competencias Sociales e Interculturales en la Enseñanza del Inglés
Revista internacional de educación para la justicia social (RIEJS), Vol. 13, Núm. 1, pp. 135-151
-
Aplicación de los principios de la educación para la ciudadanía global para adquirir competencias sociales a través del uso de role-plays en la enseñanza del inglés
Papeles: Revista especializada de la Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad Antonio Nariño., Vol. 16, Núm. 31
-
Assessing the effect of Augmented Reality on English language learning and student motivation in secondary education
Frontiers in Education, Vol. 9
-
CONSTRUCTING PERSUASION IN TOURISM PROMOTION WEBSITES: A CORPUS-ASSISTED STUDY OF HYPHENATED ADJECTIVES IN ENGLISH
ESP Today, Vol. 12, Núm. 1, pp. 71-92
-
English-medium instruction (EMI) multimodal classroom discourse to enhance L2 university students’ comprehension
Current Trends in EMI and Multimodality in Higher Education (Taylor and Francis), pp. 29-47
-
Enhancing Clarity: An Evaluation of the Simple.Text Tool for Numerical Expression Simplification
Procesamiento del lenguaje natural, Núm. 72, pp. 99-108
-
Evaluación de materiales didácticos y competencia traductora: desarrollo y validación del cuestionario EMaCT para la profesionalización docente y discente en traducción e interpretación
Mutatis Mutandis: Revista Latinoamericana de Traducción, Vol. 17, Núm. 1, pp. 222-243
-
Exploring didactic video game localisation: Pre-service teachers' perceived usefulness for EFL learning gains
Empirical Studies in Didactic Audiovisual Translation (Taylor and Francis), pp. 152-172
-
Exploring linguistic competition in English derivatives ending in -ie and -o through a cognitive-onomasiological approach
Linguistik Aktuell (John Benjamins Publishing Company), pp. 139-175
-
Exploring the development of social competences through role-plays in an English language subject in higher education
ARGENTINIAN JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS, Vol. 12, Núm. 1, pp. 8-25
-
Guachisnay: anatomía de un presunto anglicismo
Lebende Sprachen, Vol. 69, Núm. 1
-
Hybrid subjects in Spanish and Catalan: Halfway between agents and patients
Glossa, Vol. 9, Núm. 1
-
Inclusive Education through Digital Comic Creation in Higher Learning Environments
Social Sciences, Vol. 13, Núm. 5
-
Inferring Irony Online
CAMBRIDGE HANDBOOK OF IRONY AND THOUGHT (CAMBRIDGE UNIV PRESS), pp. 160-180
-
La educación en la Agenda Global 2030 y sus ODS
Liderazgo educativo y desarrollo sostenible: un viaje hacia el corazón de las escuelas (Graó), pp. 21-30
-
Multimodalidad y género en la enseñanza universitaria a través de las películas de animación japonesa La princesa Mononoke (1997), El viaje de Chihiro (2001) y El castillo ambulante (2004) con fines didácticos
Cuestiones de género: de la igualdad y la diferencia, Núm. 19, pp. 227-248
-
Nueva aproximación al uso de palabras inglesas en textos administrativos en latín medieval
New Perspectives on Languages in Contact (Peter Lang AG), pp. 371-384