Book chapters (554) Publications in which a researcher has participated

2025

  1. Black women's health and theatre: Staging care in Mojisola Adebayo's STARS and Zawe Ashton's for all the women who thought they were Mad

    The Methuen Drama Handbook of Women in Contemporary British Theatre (Bloomsbury Publishing Plc.), pp. 151-165

2024

  1. "Muscles instead of glasses"?: una aproximación a la (de)construcción de la masculinidad a través de la novela juvenil angloamericana

    Aproximación poliédrica a la cuestión del género en la literatura infantil y juvenil (Peter Lang), pp. 85-105

  2. A contrastive corpus-assisted study of the portrayal of Afghan women in the Twitter discourse during the 2021 Taliban takeover

    Investigating Discourse and Texts: Corpus-Assisted Analytical Perspectives (Peter Lang AG), pp. 287-311

  3. Assessing personality traits and localisation testing skills through game-based decision-making and error detection

    User-Centric Studies in Game Translation and Accessibility (Taylor and Francis), pp. 167-186

  4. El uso de la simulación de alta fidelidad para la adquisición de competencias en comunicación intercultural. El lingüista como mediador en contextos de salud

    Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2024 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 145-158

  5. English-medium instruction (EMI) multimodal classroom discourse to enhance L2 university students’ comprehension

    Current Trends in EMI and Multimodality in Higher Education (Taylor and Francis), pp. 29-47

  6. Exploring didactic video game localisation: Pre-service teachers' perceived usefulness for EFL learning gains

    Empirical Studies in Didactic Audiovisual Translation (Taylor and Francis), pp. 152-172

  7. Exploring linguistic competition in English derivatives ending in -ie and -o through a cognitive-onomasiological approach

    Linguistik Aktuell (John Benjamins Publishing Company), pp. 139-175

  8. Foreign Location and Political Criticism in Shakespearean Comedy: Much Ado About Nothing and As You Like It

    Shakespeare and the Representation of Political Power: Readings for the Twenty-First Century (Reichenberger), pp. 131-151

  9. Inferring Irony Online

    CAMBRIDGE HANDBOOK OF IRONY AND THOUGHT (CAMBRIDGE UNIV PRESS), pp. 160-180

  10. La educación en la Agenda Global 2030 y sus ODS

    Liderazgo educativo y desarrollo sostenible: un viaje hacia el corazón de las escuelas (Graó), pp. 21-30

  11. Language as a mediator: Commodifying future dark tourism

    The Future of Dark Tourism: Enlightening New Horizons (Channel View Publications), pp. 103-114

  12. Nueva aproximación al uso de palabras inglesas en textos administrativos en latín medieval

    New Perspectives on Languages in Contact (Peter Lang AG), pp. 371-384

  13. Onomatopoeia in Spanish

    ONOMATOPOEIA IN THE WORLD'S LANGUAGES (DE GRUYTER MOUTON), pp. 477-487

  14. Social Media and Computer-Mediated Communication

    CAMBRIDGE HANDBOOK OF LANGUAGE IN CONTEXT (CAMBRIDGE UNIV PRESS), pp. 455-476

  15. THE UBER-PERFORMING UTERUS OF HENRIETTA LACKS AND EVE ENSLER: Ecologies of the womb in Mojisola Adebayo’s Family Tree and Eve Ensler’s In the Body of the World

    The Routledge Companion to Performance and Medicine (Taylor and Francis), pp. 45-56

  16. Teaching english phonemes and detecting problematic sounds through minimal pairs: A studywith spanish high shool students

    Tejiendo palabras: explorando la lengua, la lingüística y el proceso de traducción en la era de la inteligencia artificial (Dykinson), pp. 398-416

  17. ¿Viejas brujas contra jóvenes heroínas?: análisis de la rivalidad femenina en los "remakes" de acción en vivo de Disney (2010-2021)

    Subjetividades femeninas transgresoras en la narrativa literaria y audiovisual (Dykinson), pp. 44-58

2023

  1. A Spanish - English contrastive analysis of titles of travel articles: creation rather than translation?

    La traducción en la encrucijada interdisciplinar: temas actuales de traducción especializada, docencia, transcreación y terminología. (Tirant Humanidades), pp. 315-340

  2. Actitudes y acciones de los líderes educativos para el alcance de los ODS y la Agenda 2030

    Construir comunidad en la escuela (Narcea), pp. 609-616