Articles (584) Publications in which a researcher has participated

filter_list Type (aggr.) Articles

2025

  1. A textual analysis of a sample of picturebooks with two-father families: a multimodal discourse study

    Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 67, pp. 202-220

  2. Augmented reality in CLIL settings: Enhancing language and content integration

    Contemporary Educational Technology, Vol. 17, Núm. 2

  3. Empowering Sustainable Development Goals and Global Citizenship Education with cooperative oral presentations in English

    Sinergias educativas, Vol. 10, Núm. 2, pp. 8-29

  4. Exploring consumers' acceptance of fish escape events from aquaculture: A structural equation modelling approach

    Aquaculture, Vol. 600

  5. Exploring image–text combinations in visual humour through large language models (LLMs)

    Digital Scholarship in the Humanities, Vol. 40, Núm. 1, pp. 280-294

  6. Flipping a Language Subject to Teach English Grammar and Oral Skills at Tertiary Education

    Athens Journal of Education, Vol. 12, Núm. 3, pp. 471-492

  7. Hacia una formación integral: propuesta didáctica para potenciar las alfabetizaciones y competencias emocional e intercultural con el profesorado en formación

    Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 33, pp. 17-36

  8. Los influencers gastronómicos en Instagram: implicación receptiva de los seguidores a través de la dialogicidad intencionada verbal y visual

    Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, Núm. 102, pp. 225-237

  9. Psychometric Properties of the Spanish Version of the Traumatic Grief Inventory Self Report Plus (TGI-SR+)

    Psicothema, Vol. 37, Núm. 1, pp. 81-90

  10. Spanish adaptation of the Stillbirth Stigma Scale (SSS)

    Death Studies, Vol. 49, Núm. 2, pp. 200-207

  11. The Emotional Effect of Activities based on Visual Thinking in an English as a Second Language Primary Classroom

    Athens Journal of Education, Vol. 12, Núm. 4, pp. 705-726

2024

  1. AI-Driven Digital Storytelling: A Strategy for Creating English as a Foreign Language (EFL) Materials

    International Journal of Linguistics Studies, Vol. 4, Núm. 1, pp. 40-49

  2. Aplicación de la Agenda 2030: Propuesta Didáctica que Emplea Objetivos de Desarrollo Sostenible para Potenciar Competencias Sociales e Interculturales en la Enseñanza del Inglés

    Revista internacional de educación para la justicia social (RIEJS), Vol. 13, Núm. 1, pp. 135-151

  3. Aplicación de los principios de la educación para la ciudadanía global para adquirir competencias sociales a través del uso de role-plays en la enseñanza del inglés

    Papeles: Revista especializada de la Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad Antonio Nariño., Vol. 16, Núm. 31

  4. Assessing Pre-Service Teachers’ Knowledge and Attitudes Towards Language Testing for Citizenship Through LAMAS (Language Accreditation for Migration Attitudes Scale)

    Language Assessment Quarterly, Vol. 21, Núm. 4-5, pp. 427-451

  5. Assessing the effect of Augmented Reality on English language learning and student motivation in secondary education

    Frontiers in Education, Vol. 9

  6. Avant-Garde Europe in War: Wyndham Lewis, the Vorticist Shakespeare and the Timon of Athens Portfolio

    Literatura: teoría, historia y crítica, Vol. 26, Núm. 1, pp. 284-310

  7. CONSTRUCTING PERSUASION IN TOURISM PROMOTION WEBSITES: A CORPUS-ASSISTED STUDY OF HYPHENATED ADJECTIVES IN ENGLISH

    ESP Today, Vol. 12, Núm. 1, pp. 71-92

  8. Can you tell the difference? A study of human vs machine-translated subtitles

    Perspectives: Studies in Translation Theory and Practice, Vol. 32, Núm. 6, pp. 1115-1132

  9. ChatGPT for language learning: assessing teacher candidates’ skills and perceptions using the Technology Acceptance Model (TAM)

    Innovation in Language Learning and Teaching