Articles (565) Publications in which a researcher has participated

filter_list Type (aggr.) Articles

2024

  1. AI-Driven Digital Storytelling: A Strategy for Creating English as a Foreign Language (EFL) Materials

    International Journal of Linguistics Studies, Vol. 4, Núm. 1, pp. 40-49

  2. Aplicación de la Agenda 2030: Propuesta Didáctica que Emplea Objetivos de Desarrollo Sostenible para Potenciar Competencias Sociales e Interculturales en la Enseñanza del Inglés

    Revista internacional de educación para la justicia social (RIEJS), Vol. 13, Núm. 1, pp. 135-151

  3. Aplicación de los principios de la educación para la ciudadanía global para adquirir competencias sociales a través del uso de role-plays en la enseñanza del inglés

    Papeles: Revista especializada de la Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad Antonio Nariño., Vol. 16, Núm. 31

  4. Assessing Pre-Service Teachers’ Knowledge and Attitudes Towards Language Testing for Citizenship Through LAMAS (Language Accreditation for Migration Attitudes Scale)

    Language Assessment Quarterly, Vol. 21, Núm. 4-5, pp. 427-451

  5. Assessing the effect of Augmented Reality on English language learning and student motivation in secondary education

    Frontiers in Education, Vol. 9

  6. Avant-Garde Europe in War: Wyndham Lewis, the Vorticist Shakespeare and the Timon of Athens Portfolio

    Literatura: teoría, historia y crítica, Vol. 26, Núm. 1, pp. 284-310

  7. CONSTRUCTING PERSUASION IN TOURISM PROMOTION WEBSITES: A CORPUS-ASSISTED STUDY OF HYPHENATED ADJECTIVES IN ENGLISH

    ESP Today, Vol. 12, Núm. 1, pp. 71-92

  8. Can you tell the difference? A study of human vs machine-translated subtitles

    Perspectives: Studies in Translation Theory and Practice, Vol. 32, Núm. 6, pp. 1115-1132

  9. ChatGPT for language learning: assessing teacher candidates’ skills and perceptions using the Technology Acceptance Model (TAM)

    Innovation in Language Learning and Teaching

  10. Creatividad y pensamiento crítico: un antídoto contra la ceguera de género en el aula de traducción

    Hikma: estudios de traducción = translation studies, Vol. 23, Núm. 2

  11. Digital Game-Based Language Learning (DGBL): An Analysis of Polish and Spanish Teacher Candidates’ Knowledge and Attitudes

    Theory and Practice of Second Language Acquisition, Vol. 10, Núm. 2

  12. Enhancing Clarity: An Evaluation of the Simple.Text Tool for Numerical Expression Simplification

    Procesamiento del lenguaje natural, Núm. 72, pp. 99-108

  13. Evaluación de materiales didácticos y competencia traductora: desarrollo y validación del cuestionario EMaCT para la profesionalización docente y discente en traducción e interpretación

    Mutatis Mutandis: Revista Latinoamericana de Traducción, Vol. 17, Núm. 1, pp. 222-243

  14. Exploring the Metaphorical Language of Menstruation. Health, Hygiene or Camouflage?

    Cultura, lenguaje y representación = Culture, language and representation: revista de estudios culturales de la Universitat Jaume I = cultural studies journal of Universitat Jaume I, Núm. 34, pp. 83-106

  15. Exploring the development of social competences through role-plays in an English language subject in higher education

    ARGENTINIAN JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS, Vol. 12, Núm. 1, pp. 8-25

  16. Framing menopause from negative emotional language: A study of metaphors in medical discourse

    Cultura, lenguaje y representación = Culture, language and representation: revista de estudios culturales de la Universitat Jaume I = cultural studies journal of Universitat Jaume I, Núm. 34, pp. 15-36

  17. From Beasts to Faulty Wiring: Metaphorical Images of Multiple Sclerosis as described by women

    Cultura, lenguaje y representación = Culture, language and representation: revista de estudios culturales de la Universitat Jaume I = cultural studies journal of Universitat Jaume I, Núm. 34, pp. 195-212