FILOLOGIA INGLESA
Articles (582) Publications in which a researcher has participated
2025
-
A textual analysis of a sample of picturebooks with two-father families: a multimodal discourse study
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 67, pp. 202-220
-
Augmented reality in CLIL settings: Enhancing language and content integration
Contemporary Educational Technology, Vol. 17, Núm. 2
-
Exploring consumers' acceptance of fish escape events from aquaculture: A structural equation modelling approach
Aquaculture, Vol. 600
-
Exploring image–text combinations in visual humour through large language models (LLMs)
Digital Scholarship in the Humanities, Vol. 40, Núm. 1, pp. 280-294
-
Hacia una formación integral: propuesta didáctica para potenciar las alfabetizaciones y competencias emocional e intercultural con el profesorado en formación
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 33, pp. 17-36
-
Los influencers gastronómicos en Instagram: implicación receptiva de los seguidores a través de la dialogicidad intencionada verbal y visual
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, Núm. 102, pp. 225-237
-
Psychometric Properties of the Spanish Version of the Traumatic Grief Inventory Self Report Plus (TGI-SR+)
Psicothema, Vol. 37, Núm. 1, pp. 81-90
-
Spanish adaptation of the Stillbirth Stigma Scale (SSS)
Death Studies, Vol. 49, Núm. 2, pp. 200-207
2024
-
AI-Driven Digital Storytelling: A Strategy for Creating English as a Foreign Language (EFL) Materials
International Journal of Linguistics Studies, Vol. 4, Núm. 1, pp. 40-49
-
Aplicación de la Agenda 2030: Propuesta Didáctica que Emplea Objetivos de Desarrollo Sostenible para Potenciar Competencias Sociales e Interculturales en la Enseñanza del Inglés
Revista internacional de educación para la justicia social (RIEJS), Vol. 13, Núm. 1, pp. 135-151
-
Aplicación de los principios de la educación para la ciudadanía global para adquirir competencias sociales a través del uso de role-plays en la enseñanza del inglés
Papeles: Revista especializada de la Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad Antonio Nariño., Vol. 16, Núm. 31
-
Assessing Pre-Service Teachers’ Knowledge and Attitudes Towards Language Testing for Citizenship Through LAMAS (Language Accreditation for Migration Attitudes Scale)
Language Assessment Quarterly, Vol. 21, Núm. 4-5, pp. 427-451
-
Assessing the effect of Augmented Reality on English language learning and student motivation in secondary education
Frontiers in Education, Vol. 9
-
Avant-Garde Europe in War: Wyndham Lewis, the Vorticist Shakespeare and the Timon of Athens Portfolio
Literatura: teoría, historia y crítica, Vol. 26, Núm. 1, pp. 284-310
-
CONSTRUCTING PERSUASION IN TOURISM PROMOTION WEBSITES: A CORPUS-ASSISTED STUDY OF HYPHENATED ADJECTIVES IN ENGLISH
ESP Today, Vol. 12, Núm. 1, pp. 71-92
-
Can you tell the difference? A study of human vs machine-translated subtitles
Perspectives: Studies in Translation Theory and Practice, Vol. 32, Núm. 6, pp. 1115-1132
-
ChatGPT for language learning: assessing teacher candidates’ skills and perceptions using the Technology Acceptance Model (TAM)
Innovation in Language Learning and Teaching
-
Creatividad y pensamiento crítico: un antídoto contra la ceguera de género en el aula de traducción
Hikma: estudios de traducción = translation studies, Vol. 23, Núm. 2
-
Digital Game-Based Language Learning (DGBL): An Analysis of Polish and Spanish Teacher Candidates’ Knowledge and Attitudes
Theory and Practice of Second Language Acquisition, Vol. 10, Núm. 2
-
Enhancing Clarity: An Evaluation of the Simple.Text Tool for Numerical Expression Simplification
Procesamiento del lenguaje natural, Núm. 72, pp. 99-108