Articles (838)

¹ Publicaciones consideradas como producción de la unidad.

Mostra dades de recerca referenciades.

filter_list Tipus (agr.) Articles

2025

  1. A Note on the Quarto Chapbooks of the English Don Bellianis

    The Papers of the Bibliographical Society of America, Vol. 119, Núm. 1, pp. 99-117

  2. A Systematic Review of the Recent Research on the Usefulness of Chatbots for Language Education

    Journal of Computer Assisted Learning, Vol. 41, Núm. 2

  3. A functional classification of aggressive digital replies to Pedro Sánchez' posts on X

    Journal of Pragmatics, Vol. 245, pp. 19-34

  4. A qualitative study on ethical issues related to the use of AI-driven technologies in foreign language learning

    Scientific Reports, Vol. 15, Núm. 1

  5. A textual analysis of a sample of picturebooks with two-father families: a multimodal discourse study

    Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 67, pp. 202-220

  6. AR-Enhanced AI Feedback and EFL Writing Engagement

    International Journal of English Language Studies, Vol. 7, Núm. 6, pp. 01-12

  7. Anàlisi de les audiodescripcions en català des de la perspectiva de la Lectura Fàcil

    Caplletra: revista internacional de filología, Núm. 79, pp. 221-244

  8. Análisis de errores terminológicos de unidades léxicas aisladas en el lenguaje jurídico-administrativo nacionalsocialista: traducción automática neuronal vs. traducción humana (alemán-español)

    ELUA: Estudios de Lingüística. Universidad de Alicante, Núm. 44, pp. 181-200

  9. Atzerriko hizkuntzak ikasteko ikuspegien hobekuntza zahartze osasuntsua sustatzeko: berrikuspen sistematiko bat

    Hizpide: helduen euskalduntzearen aldizkaria, Año 43, Núm. 105

  10. Audio description in video games: Translation or creation?

    Babel, Vol. 71, Núm. 4, pp. 527-547

  11. Augmented reality in CLIL settings: Enhancing language and content integration

    Contemporary Educational Technology, Vol. 17, Núm. 2

  12. Breaking the mold: WhatsApp-enhanced intentional vocabulary learning

    Cogent Education, Vol. 12, Núm. 1

  13. Broken immersion in media accessibility: How barriers disrupt the connection between players with dyslexia and video games

    Cadernos de tradução, Vol. 45, Núm. 2

  14. Creative freedom versus conventional norms in SDH: The case of Stranger Things

    Translation and Interpreting, Vol. 17, Núm. 2, pp. 138-154

  15. Creativity in didactic audiovisual translation Possibilities and preliminary findings

    Translation Spaces (The Netherlands)

  16. Culture-bound humour in English-language dubs: A reception study

    Translation and Interpreting, Vol. 17, Núm. 2, pp. 73-94

  17. Easy Audios: From Readability to Listenability

    Journal of Audiovisual Translation, Vol. 8, Núm. 1

  18. Ein Friedlicher Tag: innovaciones en la formación académica en audiodescripción de cortos de animación para estudiantes universitarios

    redit: Revista electrónica de didáctica de la traducción y la interpretación, Núm. 19, pp. 8-25

  19. El remake intracultural de El televisor (1974, 2022): de la sociedad del espectáculo al capitalismo de vigilancia

    Área abierta, Vol. 25, Núm. 2, pp. 241-255

  20. Empowering Sustainable Development Goals and Global Citizenship Education with cooperative oral presentations in English

    Sinergias educativas, Vol. 10, Núm. 2, pp. 8-29