FILOLOGIA ANGLESA
Articles (838)
Mostra dades de recerca referenciades.2025
-
A Note on the Quarto Chapbooks of the English Don Bellianis
The Papers of the Bibliographical Society of America, Vol. 119, Núm. 1, pp. 99-117
-
A Systematic Review of the Recent Research on the Usefulness of Chatbots for Language Education
Journal of Computer Assisted Learning, Vol. 41, Núm. 2
-
A functional classification of aggressive digital replies to Pedro Sánchez' posts on X
Journal of Pragmatics, Vol. 245, pp. 19-34
-
A qualitative study on ethical issues related to the use of AI-driven technologies in foreign language learning
Scientific Reports, Vol. 15, Núm. 1
-
A textual analysis of a sample of picturebooks with two-father families: a multimodal discourse study
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 67, pp. 202-220
-
AR-Enhanced AI Feedback and EFL Writing Engagement
International Journal of English Language Studies, Vol. 7, Núm. 6, pp. 01-12
-
Anàlisi de les audiodescripcions en català des de la perspectiva de la Lectura Fàcil
Caplletra: revista internacional de filología, Núm. 79, pp. 221-244
-
Análisis de errores terminológicos de unidades léxicas aisladas en el lenguaje jurídico-administrativo nacionalsocialista: traducción automática neuronal vs. traducción humana (alemán-español)
ELUA: Estudios de Lingüística. Universidad de Alicante, Núm. 44, pp. 181-200
-
Atzerriko hizkuntzak ikasteko ikuspegien hobekuntza zahartze osasuntsua sustatzeko: berrikuspen sistematiko bat
Hizpide: helduen euskalduntzearen aldizkaria, Año 43, Núm. 105
-
Audio description in video games: Translation or creation?
Babel, Vol. 71, Núm. 4, pp. 527-547
-
Augmented reality in CLIL settings: Enhancing language and content integration
Contemporary Educational Technology, Vol. 17, Núm. 2
-
Breaking the mold: WhatsApp-enhanced intentional vocabulary learning
Cogent Education, Vol. 12, Núm. 1
-
Broken immersion in media accessibility: How barriers disrupt the connection between players with dyslexia and video games
Cadernos de tradução, Vol. 45, Núm. 2
-
Creative freedom versus conventional norms in SDH: The case of Stranger Things
Translation and Interpreting, Vol. 17, Núm. 2, pp. 138-154
-
Creativity in didactic audiovisual translation Possibilities and preliminary findings
Translation Spaces (The Netherlands)
-
Culture-bound humour in English-language dubs: A reception study
Translation and Interpreting, Vol. 17, Núm. 2, pp. 73-94
-
Easy Audios: From Readability to Listenability
Journal of Audiovisual Translation, Vol. 8, Núm. 1
-
Ein Friedlicher Tag: innovaciones en la formación académica en audiodescripción de cortos de animación para estudiantes universitarios
redit: Revista electrónica de didáctica de la traducción y la interpretación, Núm. 19, pp. 8-25
-
El remake intracultural de El televisor (1974, 2022): de la sociedad del espectáculo al capitalismo de vigilancia
Área abierta, Vol. 25, Núm. 2, pp. 241-255
-
Empowering Sustainable Development Goals and Global Citizenship Education with cooperative oral presentations in English
Sinergias educativas, Vol. 10, Núm. 2, pp. 8-29