DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
Altres (52)
Mostra dades de recerca referenciades.2025
-
"Las masculinidades en el mundo global: una mirada desde la educación"
Feminismo/s
-
Brechas digitales y competencia digital: retos de las mujeres en la sociedad digital
Feminismo/s
-
Editorial: Methodology for emotion-aware education based on artificial intelligence
Frontiers in Artificial Intelligence
-
Erratum: Correction: Estimating the Replicability of Sports and Exercise Science Research (Sports medicine (Auckland, N.Z.) (2025) 55 10 DOI: 10.1007/s40279-025-02201-w.)
Sports medicine (Auckland, N.Z.)
-
Gamificación y aprendizaje ubicuo en educación primaria. Vázquez Cano, E. y Sevillano García, M. L.
Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 43, Núm. 1, pp. 145-148
-
Reseña del libro: Luis Sánchez Sánchez (2023), Guía para la enseñanza musical del alumnado con ceguera. Buenas prácticas, recursos, estrategias metodológicas y orientaciones para las asignaturas de las Enseñanzas Elementales y Profesionales de Música
Interdisciplinary Journal of Didactics, Núm. 3, pp. 141-144
2024
-
Applied Biomechanics in Sports Performance, Injury Prevention, and Rehabilitation
Applied Sciences (Switzerland)
-
Correction to: Effects of chronic physical exercise on executive functions and episodic memory in clinical and healthy older adult populations: a systematic review and meta-analysis protocol (Systematic Reviews, (2024), 13, 1, (98), 10.1186/s13643-024-02517-0)
Systematic Reviews
-
Correction to: Teaching the Use of Gamification in Elementary School: A Case in Spanish Formal Education (Technology, Knowledge and Learning, (2024), 29, 1, (557-581), 10.1007/s10758-023-09656-8)
Technology, Knowledge and Learning
-
Editorial: Physical exercise and diabetes: exploring the relationship and impact on health outcome
Frontiers in Endocrinology
-
Preface
Educational Innovation to Address Complex Societal Challenges
-
Preface
Trends in Innovation and Interdisciplinary Knowledge across Educational Settings
-
The Sustainable Development Goals from a gender equality perspective
Feminismo/s
-
WELCOME TO PAEE/ALE’2024
International Symposium on Project Approaches in Engineering Education
2023
-
Formación del profesorado europeo de Educación Primaria en multiculturalidad y plurilingüismo. España, Francia, Italia y Grecia. Del Olmo Ibáñez, M. T., Cremades Montesinos, A., Gutiérrez Fresneda, R. (2022). Peter Lang, 240 páginas, ISBN 978-3-631-87182-9
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 6, pp. 175-176
-
Ressenya a: Juan Antonio Barrio Barrio. El diezmo en la Ciudad de Orihuela en la Edad Media. Los conflictos en torno a la percepción del tributo en un territorio eclesiàstico fronterizo. Caceres: Universidad de Extremadura, Sociedad de Estudios Medievales. 2022, 154 p. ISBN 978-84-9127-159-8
eHumanista: IVITRA, Núm. 23, pp. 540-545
2022
-
Physical Exercise for Health and Performance Post-Pandemic COVID-19 Era, a Renewed Emphasis on Public Health
International Journal of Environmental Research and Public Health
-
Reseña del libro Coeducación y Masculinidades: hacia la construcción de sociedades cívicas y democráticas
REIDICS: Revista de Investigación en Didáctica de las Ciencias Sociales, Núm. 11, pp. 135-138
-
SCRATCH AND VISUAL BLOCK PROGRAMMING IN MATHEMATICS: PERCEPTIONS OF PRESERVICE TEACHERS IN COLUMBIA
Scientia Paedagogica Experimentalis
-
WELCOME TO PAEE/ALE'2022
International Symposium on Project Approaches in Engineering Education