Department
DIDACTICA GENERAL Y DIDACTICAS ESPECIFICAS
Articles (1,490) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.
2025
-
Análisis del patrón gol en la competición del fútbol femenino: primera y segunda división
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 64, pp. 277-288
-
Benefits of physical exercise and suitable types of exercise in alcohol-use disorders patients: a systematic review
Journal of Substance Use, Vol. 30, Núm. 1, pp. 86-97
-
Brechas digitales y competencia digital: retos de las mujeres en la sociedad digital: introducción
Feminismo/s, Núm. 45, pp. 10-21
-
Desarrollo de competencias docentes en maestras/os en formación: integrando habilidades instrumentales, interpersonales y tecnológicas en el contexto musical
epsir: European Public & Social Innovation Review, Núm. 10
-
Development of teaching competencies in trainee teachers: integrating instrumental, interpersonal, and technological skills within the musical context
European Public and Social Innovation Review, Vol. 10, pp. 1-18
-
Diferencias en el nivel de competencia digital de los adolescentes españoles en función del género, las faltas de asistencia escolar y la evaluación académica
epsir: European Public & Social Innovation Review, Núm. 10
-
Differences in the level of digital competence of Spanish adolescents by gender, absenteeism and academic assessment
European Public and Social Innovation Review, Vol. 10, pp. 1-14
-
Dual career athletes and psycho-physiological stress
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 63, pp. 693-704
-
Efectos de una intervención educativa con apoyo a la autonomía en la motivación y competencia académica en educación física
Revista de investigación educativa, RIE, Núm. 43
-
Effect of COVID-19 on the cultural identity of the Amazonian indigenous Waorani
Heliyon, Vol. 11, Núm. 2
-
Effects of Blood flow Restriction and Load on Mean Propulsive Velocity and Subjective Perceived Exertion During Squat and Bench Press Exercises
Sports Health, Vol. 17, Núm. 1, pp. 135-143
-
Impact of Feedback in Flipped Learning on the Development of Soft Skills of University Students
Education Sciences, Vol. 15, Núm. 1
-
Los entornos sociodigitales como espacios para interpelar los discursos androcéntricos del patrimonio y construir aprendizajes coeducativos en la formación inicial del profesorado
Feminismo/s, Núm. 45, pp. 67-94
-
Motor Assessment Timed Test (MATT): A New Timed Test to Assess Functional Mobility in Parkinson’s Disease Patients
Journal of Clinical Medicine, Vol. 14, Núm. 2
-
Physical Education Students’ Opinion on Rhythmic Gymnastics and Its Relation to Gender
Education Sciences, Vol. 15, Núm. 1
-
Self-perception of Teachers in Training on the Ethics of Digital Teaching Skills: A Look from the TPACK Framework
European Journal of Educational Research, Vol. 14, Núm. 1, pp. 121-133
-
Which Training Intensity Distribution Intervention will Produce the Greatest Improvements in Maximal Oxygen Uptake and Time-Trial Performance in Endurance Athletes? A Systematic Review and Network Meta-analysis of Individual Participant Data
Sports Medicine
2024
-
"Una mirada al patrimoni": una acción educativa en el museo
Cabás, Núm. 31, pp. 172-185
-
ANALYSIS OF THE PERCEPTION OF BODY IMAGE IN FIT KID ATHLETES
Science of Gymnastics Journal, Vol. 16, Núm. 3, pp. 401-412
-
Acquisition of educational values at the Real Madrid Foundation’s social-sports schools
Frontiers in Psychology, Vol. 15