Departamento
ORGANIZACION DE EMPRESAS
Publicacións (29) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2011
-
Do drivers matter for the benefits of ISO 14001?
International Journal of Operations and Production Management, Vol. 31, Núm. 2, pp. 192-216
-
Doing business in India: A review of research in leading international journals
Journal of Indian Business Research, Vol. 3, Núm. 3, pp. 192-216
-
Editorial: Mixed methods research in business and management
International Journal of Multiple Research Approaches, Vol. 5, Núm. 3, pp. 286-289
-
Efectos empresa, grupo estratégico y localización en el sector hotelero español
Cuadernos de economía y dirección de la empresa, Vol. 14, Núm. 2, pp. 123-138
-
El "offshore outsourcing" de sistemas de información en las empresas industriales españolas
Economía industrial, Núm. 380, pp. 63-70
-
Entrepreneurial intentions, motivations and barriers: Differences among American, Asian and European students
International Entrepreneurship and Management Journal, Vol. 7, Núm. 2, pp. 219-238
-
Environmental perception, management, and competitive opportunity in Spanish hotels
Cornell Hospitality Quarterly, Vol. 52, Núm. 4, pp. 480-500
-
Environmental uncertainty and environmental management perception: A multiple case study
Journal of Business Research, Vol. 64, Núm. 4, pp. 427-435
-
Estructura organizativa y resultado empresarial: un análisis empírico del papel del mediador de la estrategia
Cuadernos de economía y dirección de la empresa, Vol. 14, Núm. 1, pp. 2-13
-
Etapas para llevar a cabo una autoevaluación de la calidad en servicios universitarios
Alta dirección, Año 46, Núm. 275, pp. 11-17
-
Explaining the Strategic Groups-Firm Performance Relationship: A Multilevel Approach Applied to Small and Medium-Sized Hotel Companies in Spain
Journal of Small Business Management, Vol. 49, Núm. 3, pp. 411-437
-
ISO 14001 certification and financial performance: Selection-effect versus treatment-effect
Journal of Cleaner Production, Vol. 19, Núm. 1, pp. 1-12
-
Impacto del territorio en la rentabilidad de los hoteles vacacionales españoles: un análisis comparativo de las principales Comunidades Autónomas y puntos turísticos de la costa mediterránea y archipiélagos canario y balear
Journal of Tourism Analysis = Revista de Análisis Turístico, Núm. 12, pp. 70-78
-
La gestión de la calidad y la responsabilidad social en empresas de servicios
Revista de dirección y administración de empresas = Enpresen zuzendaritza eta administraziorako aldizkaria, Núm. 18, pp. 77-94
-
La investigación en el área de Offshore Outsourcing de Sistemas de Información
Dirección y organización: Revista de dirección, organización y administración de empresas, Núm. 44, pp. 28-47
-
Multinacionales chinas: ¿cómo influyen los factores institucionales en sus patrones de localización?
Management Letters / Cuadernos de Gestión, Vol. 11, Núm. 2, pp. 77-88
-
Organisational characteristics and quality improvement: An exploratory investigation
Journal for Global Business Advancement, Vol. 4, Núm. 3, pp. 260-278
-
Preparing Jordanian University services to implement a quality Self-Assessment methodology
International Review of Administrative Sciences, Vol. 77, Núm. 1, pp. 138-158
-
Relaciones entre "outsourcing" y estrategia en los ayuntamientos españoles
Auditoría pública: revista de los Organos Autónomos de Control Externo, Núm. 53, pp. 33-46
-
Relational capital inside multinationals
Knowledge Management Research and Practice, Vol. 9, Núm. 4, pp. 293-304