JOSE MANUEL
GARCIA FERNANDEZ
Researcher in the period 1985-2023
Publications (311) JOSE MANUEL GARCIA FERNANDEZ publications
2024
-
Perfiles de riesgo de ansiedad social para dificultades interpersonales en una muestra de adolescentes españoles
Revista de psicodidáctica, Vol. 29, Núm. 1, pp. 9-18
-
Profiles of Bullying, Cyberbullying, and Disinterest in Reading Among Primary School Learners in Spain
Cyberpsychology, Vol. 18, Núm. 4
-
Reliability and validity evidence of the School Anxiety Inventory scores in a sample of Spanish children: A new self-report
Psychology in the Schools, Vol. 61, Núm. 2, pp. 686-705
-
Reliability, Factorial Invariance, Latent Mean Differences of the Goal Orientations in Exercise Scale (GOES) and the Relation of Ego-Task Profiles with Resilience and Life Satisfaction in Ecuadorian Sample
SAGE Open, Vol. 14, Núm. 2
-
Social Anxiety Profiles and Psychopathological Symptom Differences in Spanish Adolescents
Child Psychiatry and Human Development
-
The Evolution of Research on School Attendance: A Bibliometric Review of Scholarly Output
European Journal of Educational Research, Vol. 13, Núm. 2, pp. 851-864
2023
-
A bibliometric analysis on adolescent social anxiety and psychoeducational variables in Web of Science 2002–2021
Journal of General Psychology, Vol. 151, Núm. 1, pp. 1-20
-
Affective Latent Profiles and Personality Dimensions in Spanish Children
The Affective Profiles Model: 20 Years of Research and Beyond (Springer International Publishing), pp. 145-158
-
Emotional Profiles of Anxiety, Depression, and Stress: Differences in School Anxiety
Psychological Reports
-
Estudiando diferencias estadísticamente significativas en la frecuencia de las motivaciones, beneficios y dificultades percibidas por alumnado de Alto Rendimiento Académico al cursar carreras completamente bilingües
Nuevos formatos para el aprendizaje informal: ¿útiles para el formal? (Octaedro), pp. 128-136
-
Profiles of Perfectionistic Automatic Thoughts and Aggression
Psychological Reports, Vol. 126, Núm. 4, pp. 1871-1890
-
Typologies of Spanish Youth with School Refusal Behavior and Their Relationship with Aggression
Journal of Aggression, Maltreatment and Trauma, Vol. 32, Núm. 12, pp. 1779-1797
2022
-
Ansiedad social, depresión y salud durante el ciclo vital en población portuguesa
Informes Psicológicos, Vol. 22, Núm. 2, pp. 269-284
-
Análisis de las diferencias en motivaciones y dificultades de estudiantesde grupos de Alto Rendimiento Académico al elegir estudiar gradosbilingües
El profesorado, eje fundamental de la transformación de la docencia universitaria (Octaedro), pp. 56-64
-
Comparación del perfil lingüístico y motivaciones del alumnado del Grupo de Alto Rendimiento Académico perteneciente a la Facultad de Educación para cursar grados completamente bilingües
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1823-1826
-
Consumo de tabaco y alcohol: Metas académicas, autoconcepto escolar y rendimiento académico en adolescentes portugueses
Health and addictions: salud y drogas, Vol. 22, Núm. 2, pp. 282-297
-
Correlaciones entre el rechazo escolar y las estrategias de aprendizaje
Análisis sobre metodologías activas y TIC para la enseñanza y el aprendizaje (Dykinson), pp. 214-223
-
Editorial: Anxiety Disorders in Childhood and Adolescence: Psychopathology, Assessment, and Treatment
Frontiers in Psychology
-
Evaluación de un programa de desarrollo personal para estudiantado chileno de educación secundaria
Revista Electrónica Educare, Vol. 26, Núm. 3
-
Measurement Invariance and Latent Mean Differences Between American, Spanish and Chinese Adolescents Using the Social Anxiety Scale for Adolescents (SAS-A)
Psicothema, Vol. 34, Núm. 1, pp. 126-133