CAROLINA
GONZÁLVEZ MACIÁ
PROFESOR/A TITULAR DE UNIVERSIDAD


Universidad del Bío-Bío
Concepción, ChilePublications in collaboration with researchers from Universidad del Bío-Bío (11)
2020
-
Perfiles de rechazo escolar: Identificación y comparación entre adolescentes ecuatorianos y chilenos
Interdisciplinaria: Revista de psicología y ciencias afines = journal of psychology and related sciences, Vol. 37, Núm. 1, pp. 191-203
2018
-
Profiles of emotional intelligence and demotivation to attend school in Chilean adolescents
Motivation and Emotion, Vol. 42, Núm. 6, pp. 947-959
-
School Refusal Assessment Scale–Revised Chilean Version: Factorial Invariance and Latent Means Differences Across Gender and Age
Journal of Psychoeducational Assessment, Vol. 36, Núm. 8, pp. 835-843
2016
-
Capacidad predictiva de la autoeficacia académica sobre las dimensiones del autoconcepto en una muestra de adolescentes chilenos
ESE: Estudios sobre educación., Núm. 30, pp. 31-50
-
Diferencias de género y edad en rechazo escolar en una muestra de adolescentes chilenos
Estudios pedagógicos, Vol. 42, Núm. 1
-
Validation of the Academic Situations Specific Perceived Self-efficacy Scale in Chile and its Relation with Learning Strategie
REVISTA IBEROAMERICANA DE DIAGNOSTICO Y EVALUACION-E AVALIACAO PSICOLOGICA, Vol. 1, Núm. 41, pp. 118-131
2015
-
Diferencias de género y edad en autoconcepto en estudiantes adolescentes chilenos
Revista de psicología (Santiago), Vol. 24, Núm. 1
-
¿Predice la autoeficacia percibida la ansiedad escolar?: Estudio con estudiantes chilenos de educación secundaria
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 193-198
2014
-
ACADEMIC SELF-EFFICACY INFLUENCE THE ATTITUDE AND INTEREST IN THE SCHOOL IN A SAMPLE OF CHILEAN ADOLESCENTS
INPACT 2014: INTERNATIONAL PSYCHOLOGICAL APPLICATIONS CONFERENCE AND TRENDS
-
RELATIONSHIP BETWEEN ACADEMIC SELF-EFFICACY AND SELECTING MAIN IDEAS: STUDY WITH A SAMPLE OF CHILEAN ADOLESCENTS
INPACT 2014: INTERNATIONAL PSYCHOLOGICAL APPLICATIONS CONFERENCE AND TRENDS
-
SCHOOL REFUSAL AND PERCEIVED ACADEMIC SELF-EFFICACY IN A SAMPLE OF CHILEAN ADOLESCENTS
INPACT 2014: INTERNATIONAL PSYCHOLOGICAL APPLICATIONS CONFERENCE AND TRENDS