Publications (71) MARÍA DOLORES ANDÚJAR MONTOYA publications

filter_list

2024

  1. Gamification as a Strategy for Teaching Construction Project Management Systems

    Teaching Innovation in Architecture and Building Engineering: challenges of the 21st century (Springer Suiza), pp. 3-16

2023

  1. Construction Management Model Under a Lean Construction Approach Based on Business Process Management (BPM)

    Lecture Notes in Civil Engineering (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 643-658

  2. Construction Management Model Under a Lean Construction Approach Based on Business Process Management: (BPM)

    Building Engineering Facing the Challenges of the 21st Century: holistic Study from the Perspectives of Materials, Construction, Energy and Sustainability (Springer Nature), pp. 643-658

  3. Perception of the Sustainable Development Goals among university students: A multidisciplinary perspective

    Journal of Cleaner Production, Vol. 429

2022

  1. A Smart City Initiative for Participatory Urban Accessibility Planning and Management

    Managing Smart Cities: Sustainability and Resilience Through Effective Management (Springer International Publishing), pp. 13-29

  2. Los objetivos de desarrollo sostenible (ODS): investigación transdisciplinar sobre su percepción por parte del alumnado de la Universidad de Alicante

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 523-537

2021

  1. Acciones para la mejora de la docencia de las asignaturas de cuarto curso en el Grado en Arquitectura Técnica derivadas del COVID19

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2147-2165

  2. Docencia en tiempos de COVID-19. Primer curso del Grado enArquitectura Técnica de la UA

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1173-1190

  3. Flipped Classroom en la Educación Superior mediante la herramienta EdPuzzle

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2275-2298

  4. Participatory management to improve accessibility in consolidated urban environments

    Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 15

2020

  1. Actividades de coordinación del Grado de Arquitectura Técnica: Asignaturas de cuarto curso y acciones de mejora 19/20

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 611-621

  2. Análisis, discusión y propuestas de mejora en el desarrollo de la asignatura Proyecto Fin de Grado del Grado en Arquitectura Técnica

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1285-1292

  3. BIM-LEAN as a methodology to save execution costs in building construction-An experience under the spanish framework

    Applied Sciences (Switzerland), Vol. 10, Núm. 6

  4. Building Information Modeling como herramienta de trabajo en la asignatura Acondicionamiento y Servicios I del Grado en Fundamentos de Arquitectura

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 741-745

  5. UAV + BIM: Incorporation of photogrammetric techniques in architectural projects with building information modeling versus classical work processes

    Remote Sensing, Vol. 12, Núm. 14

  6. Uso del BIM por los estudiantes del Grado de Arquitectura. Valoración de los resultados obtenidos en la asignatura Acondicionamiento y Servicios I

    Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2020 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 941-950

2019

  1. Actividades de coordinación del Grado en Arquitectura Técnica: asignaturas de primer curso y acciones de mejora 18/19

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1211

  2. Bim and lean construction interactions: A state-of-the-art review

    WIT Transactions on the Built Environment

  3. Energy efficiency and economic viability as decision factors in the rehabilitation of historic buildings

    Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 18

  4. Unexpected consequences in the operation of urban environments

    Kybernetes, Vol. 48, Núm. 2, pp. 253-264