
MARÍA DOLORES
ANDÚJAR MONTOYA
PROFESOR/A TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publications (71) MARÍA DOLORES ANDÚJAR MONTOYA publications
2024
-
Gamification as a Strategy for Teaching Construction Project Management Systems
Teaching Innovation in Architecture and Building Engineering: challenges of the 21st century (Springer Suiza), pp. 3-16
2023
-
Construction Management Model Under a Lean Construction Approach Based on Business Process Management (BPM)
Lecture Notes in Civil Engineering (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 643-658
-
Construction Management Model Under a Lean Construction Approach Based on Business Process Management: (BPM)
Building Engineering Facing the Challenges of the 21st Century: holistic Study from the Perspectives of Materials, Construction, Energy and Sustainability (Springer Nature), pp. 643-658
-
Perception of the Sustainable Development Goals among university students: A multidisciplinary perspective
Journal of Cleaner Production, Vol. 429
2022
-
A Smart City Initiative for Participatory Urban Accessibility Planning and Management
Managing Smart Cities: Sustainability and Resilience Through Effective Management (Springer International Publishing), pp. 13-29
-
Los objetivos de desarrollo sostenible (ODS): investigación transdisciplinar sobre su percepción por parte del alumnado de la Universidad de Alicante
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 523-537
2021
-
Acciones para la mejora de la docencia de las asignaturas de cuarto curso en el Grado en Arquitectura Técnica derivadas del COVID19
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2147-2165
-
Docencia en tiempos de COVID-19. Primer curso del Grado enArquitectura Técnica de la UA
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1173-1190
-
Flipped Classroom en la Educación Superior mediante la herramienta EdPuzzle
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2275-2298
-
Participatory management to improve accessibility in consolidated urban environments
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 15
2020
-
Actividades de coordinación del Grado de Arquitectura Técnica: Asignaturas de cuarto curso y acciones de mejora 19/20
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 611-621
-
Análisis, discusión y propuestas de mejora en el desarrollo de la asignatura Proyecto Fin de Grado del Grado en Arquitectura Técnica
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1285-1292
-
BIM-LEAN as a methodology to save execution costs in building construction-An experience under the spanish framework
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 10, Núm. 6
-
Building Information Modeling como herramienta de trabajo en la asignatura Acondicionamiento y Servicios I del Grado en Fundamentos de Arquitectura
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 741-745
-
UAV + BIM: Incorporation of photogrammetric techniques in architectural projects with building information modeling versus classical work processes
Remote Sensing, Vol. 12, Núm. 14
-
Uso del BIM por los estudiantes del Grado de Arquitectura. Valoración de los resultados obtenidos en la asignatura Acondicionamiento y Servicios I
Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2020 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 941-950
2019
-
Actividades de coordinación del Grado en Arquitectura Técnica: asignaturas de primer curso y acciones de mejora 18/19
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1211
-
Bim and lean construction interactions: A state-of-the-art review
WIT Transactions on the Built Environment
-
Energy efficiency and economic viability as decision factors in the rehabilitation of historic buildings
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 18
-
Unexpected consequences in the operation of urban environments
Kybernetes, Vol. 48, Núm. 2, pp. 253-264