![Foto de TERESA](/img/nophoto.png)
TERESA
MORELL MOLL
Researcher in the period 1994-2022
Publications (50) TERESA MORELL MOLL publications
2022
-
A multimodal analysis of pair work engagement episodes: Implications for EMI lecturer training
Journal of English for Academic Purposes, Vol. 58
-
Prof-teaching: an English-medium instruction professional development program with a digital, linguistic and pedagogical approach
Innovation in Language Learning and Teaching, Vol. 16, Núm. 4-5, pp. 392-411
2021
-
English Medium Instruction (EMI) Teacher Training in Higher Education
coord.
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI
-
Introduction
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, Núm. 34, pp. 7-13
2020
-
EMI teacher training with a multimodal and interactive approach: A new horizon for LSP specialists
Language Value, Vol. 12, Núm. 1, pp. 56-87
-
How do presenters engage with their audience? Speakers' multimodal interpersonal behaviour in research dissemination talks
Multimodal Communication, Vol. 9, Núm. 2
-
How do trained English-medium instruction (EMI) lecturers combine multimodal ensembles to engage their students?
La docencia en la Enseñanza Superior: Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas (Octaedro), pp. 308-321
-
Inglés como Medio de Instrucción (EMI): Reflexiones, consciencia y práctica (RAP)
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1163-1166
2019
-
Genre pedagogy and bilingual graduate students' academic writing
Publications, Vol. 7, Núm. 1
2018
-
Docencia en inglés en el grado en Criminología: análisis, evaluación y propuestas de mejora
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2017-18 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 463-468
-
Multimodal communication in academic oral presentations by L2 Spanish students
Journal of Spanish Language Teaching, Vol. 5, Núm. 2, pp. 125-138
-
Multimodal competence and effective interactive lecturing
System, Vol. 77, pp. 70-79
-
Satisfacción, dificultades y estrategias de aprendizaje en la docencia en lengua inglesa
El compromiso académico y social a través de la investigación e innovación educativas en la Enseñanza Superior (Octaedro), pp. 356-367
2017
-
Docencia en inglés en el Grado en Criminología: Análisis, evaluación y propuestas de mejora
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2016-17 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 503-520
-
Valencians to New York: The case of La Marina Alta (1912-1920)
Edicions 96
2015
-
International conference paper presentations: A multimodal analysis to determine effectiveness
English for Specific Purposes, Vol. 37, pp. 137-150
-
La enseñanza de contenidos en inglés en el proceso de internacionalización de la Universidad de Alicante
Investigación y Propuestas Innovadoras de Redes UA para la Mejora Docente (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2097-2114
2014
-
Communicating research at international conferences: A multimodal analysis of an intercultural or a disciplinary specific genre?
Second Language Learning and Teaching, Vol. 22, pp. 153-162
-
English as the medium of instruction: a response to internationalization
El reconocimiento docente. Innovar e investigar con criterios de calidad: XII Jornadas de redes de investigación en docencia universitaria
2013
-
La elaboración de guías docentes para el tercer curso del grado en Estudios Ingleses
Diseño de acciones de investigación en docencia universitaria (Servicio de Publicaciones), pp. 382-397