Publications (51) TERESA MORELL MOLL publications

filter_list

2024

  1. English-medium instruction (EMI) multimodal classroom discourse to enhance L2 university students’ comprehension

    Current Trends in EMI and Multimodality in Higher Education (Taylor and Francis), pp. 29-47

2021

  1. English Medium Instruction (EMI) Teacher Training in Higher Education coord.

    Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI

  2. Introduction

    Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, Núm. 34, pp. 7-13

2020

  1. EMI teacher training with a multimodal and interactive approach: A new horizon for LSP specialists

    Language Value, Vol. 12, Núm. 1, pp. 56-87

  2. How do presenters engage with their audience? Speakers' multimodal interpersonal behaviour in research dissemination talks

    Multimodal Communication, Vol. 9, Núm. 2

  3. How do trained English-medium instruction (EMI) lecturers combine multimodal ensembles to engage their students?

    La docencia en la Enseñanza Superior: Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas (Octaedro), pp. 308-321

  4. Inglés como Medio de Instrucción (EMI): Reflexiones, consciencia y práctica (RAP)

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1163-1166

2018

  1. Docencia en inglés en el grado en Criminología: análisis, evaluación y propuestas de mejora

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2017-18 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 463-468

  2. Multimodal communication in academic oral presentations by L2 Spanish students

    Journal of Spanish Language Teaching, Vol. 5, Núm. 2, pp. 125-138

  3. Multimodal competence and effective interactive lecturing

    System, Vol. 77, pp. 70-79

  4. Satisfacción, dificultades y estrategias de aprendizaje en la docencia en lengua inglesa

    El compromiso académico y social a través de la investigación e innovación educativas en la Enseñanza Superior (Octaedro), pp. 356-367

2017

  1. Docencia en inglés en el Grado en Criminología: Análisis, evaluación y propuestas de mejora

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2016-17 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 503-520

  2. Valencians to New York: The case of La Marina Alta (1912-1920)

    Edicions 96

2015

  1. International conference paper presentations: A multimodal analysis to determine effectiveness

    English for Specific Purposes, Vol. 37, pp. 137-150

  2. La enseñanza de contenidos en inglés en el proceso de internacionalización de la Universidad de Alicante

    Investigación y Propuestas Innovadoras de Redes UA para la Mejora Docente (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2097-2114

2014

  1. Communicating research at international conferences: A multimodal analysis of an intercultural or a disciplinary specific genre?

    Second Language Learning and Teaching, Vol. 22, pp. 153-162

  2. English as the medium of instruction: a response to internationalization

    El reconocimiento docente. Innovar e investigar con criterios de calidad: XII Jornadas de redes de investigación en docencia universitaria