
JOSÉ ANTONIO
SÁNCHEZ FAJARDO
PROFESOR/A TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publications (65) JOSÉ ANTONIO SÁNCHEZ FAJARDO publications
2024
-
Exploring linguistic competition in English derivatives ending in -ie and -o through a cognitive-onomasiological approach
Linguistik Aktuell (John Benjamins Publishing Company), pp. 139-175
-
From work one’s ass off to bite one’s face off: Understanding the degree of idiomaticity through syntactic and semantic inheritance in a network of (originally) resultative constructions
Complutense Journal of English Studies, Núm. 32
-
No biggie can be a “biggie”: A taxonomical and statistical analysis of the pragmaticalization of no biggie on the basis of pragma-syntactic variation and co-occurring lexical items
Journal of Pragmatics, Vol. 234, pp. 1-15
2023
-
A morphopragmatic study of [X-word] constructions through their morphological replicability and pragmatic functions
Lexis - Journal in English Lexicology
-
Diferencia semántica y experiencia expandida. Viaje a la cultura imagista como modo de intervenir en un contexto contemporáneo
Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2023 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 35-49
-
Exploring the Semantic Development of Verb-to-Noun Conversion Conveying [+human] in English Colloquial and Slang Words
SKASE Journal of Theoretical Linguistics, Vol. 20, Núm. 2, pp. 27-55
-
Interpretive Communities: When Collaborative Writing Meets Metaphor-Based Object Design
Lecture Notes in Networks and Systems
-
La traducción en la encrucijada interdisciplinar: temas actuales de traducción especializada, docencia, transcreación y terminología.
dir.
Tirant Humanidades
2022
-
Adj plus ie/y Nominalizations in Contemporary English From Diminution to Pejoration
GRAMMAR OF HATE (CAMBRIDGE UNIV PRESS), pp. 59-81
-
Adj+ie/y Nominalizations in Contemporary English: from Diminution to Pejoration
The Grammar of Hate: morphosyntactic Features of Hateful, Aggressive, and Dehumanizing Discourse (Cambridge University Press), pp. 59-81
-
Barriuminadas: O cómo renombrar lo inimaginable, dibujar flujogramas y resignificar lugares en arquitectura
Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2022 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 279-292
-
Exploring euphemistic initialisms in teenage computer-mediated communication
Global Perspectives on Youth Language Practices (De Gruyter), pp. 67-84
-
Introducción
Quaderns de filología. Estudis lingüístics, Núm. 27, pp. 9-16
-
Los géneros digitales en la interfaz del trabajo de corpus y el análisis del discurso especializado
coord.
ELUA: Estudios de Lingüística. Universidad de Alicante
-
Pejorative Suffixes and Combining Forms in English
Studies in Language Companion Series (John Benjamins Publishing Company), pp. 1-247
-
Pejorative suffixes and combining forms in English
John Benjamins Publishing Company
-
Quizlet como recurso interactivo en la enseñanza-aprendizaje de idiomas
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1317-1333
-
Viceversos, prácticas docentes compartidas entre Humanidades, Ciencias Sociales y Arquitectura
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1797-1798
2021
-
'Tips de tu bff sobre make-up': el uso de los anglicismos en revistas digitales en español para jóvenes adolescentes
Anglicismos en los nuevos medios de comunicación: tendencias actuales (Comares), pp. 97-118
-
An analysis of the pragmatic functions of hispanicisms in Hemingway’s "Death in the Afternoon"
Journal of English Studies, Núm. 19, pp. 143-169