JUAN RAMON
MORENO VERA
Researcher in the period 2012-2017
Cosme Jesús
Gómez Carrasco
2025
-
La lectura atenta como estrategia para analizar "fake news" y fuentes históricas sobre el Holocausto en Educación Secundaria
Investigaciones Sobre Lectura, Vol. 20, Núm. 1, pp. 74-99
-
Metodología didáctica para la enseñanza de las ciencias sociales: Manual para estudiantes de educación primaria
Servicio de Publicaciones
2024
2023
-
Analysis of a forced blended-learning program in social sciences higher education during the COVID-19 post-pandemic
Education and Training, Vol. 65, Núm. 2, pp. 298-311
-
Conclusions
Teaching History to Face the World Today: Socially-Conscious Approaches, Activity Proposals and Historical Thinking Competencies (Peter Lang AG), pp. 263-269
-
No future? History Education in the digital and globalization era
Teaching History to Face the World Today: Socially-Conscious Approaches, Activity Proposals and Historical Thinking Competencies (Peter Lang AG), pp. 1-28
-
Teaching history to face the world today: Socially-conscious approaches, activity proposals and historical thinking competencies
Peter Lang AG
2021
-
Gamificación y flipped-classroom en la formación del profesorado de ciencias sociales. estudio exploratorio y validación de una escala
La formación del profesorado en Didáctica de las Ciencias Sociales en el ámbito Iberoamericano (Servicio de Publicaciones), pp. 79-98
-
Instrumentos para la evaluación de las competencias históricas. La percepción del profesorado de Secundaria en formación
Escenarios educativos investigadores: hacia una educación sostenible (Dykinson), pp. 226-235
2020
-
Erratum: Evaluation of a gamification and flipped-classroom program used in teacher training: Perception of learning and outcome (PLoS ONE (2020) 15: 7 ( e0236083) DOI: 10.1371/journal.pone.0236083)
PLoS ONE
-
Evaluation of a gamification and flipped-classroom program used in teacher training: Perception of learning and outcome
PLoS ONE, Vol. 15, Núm. 7 July
2019
-
Effects of a gamification and flipped-classroom program for teachers in training on motivation and learning perception
Education Sciences, Vol. 9, Núm. 4
-
Gamificación y motivación en la formación inicial del profesorado de Ciencias Sociales: un caso en la Región de Murcia
Investigación, Innovación docente y TIC: nuevos horizontes educativos (Dykinson), pp. 925-936