MARI CARMEN
MARTÍNEZ MONTEAGUDO
PROFESOR/A TITULAR DE UNIVERSIDAD
JOSE MANUEL
GARCIA FERNANDEZ
Researcher in the period 1985-2023
Publications by the researcher in collaboration with JOSE MANUEL GARCIA FERNANDEZ (49)
2025
2021
-
Emotional intelligence profiles and self-concept in Chilean adolescents
Current Psychology, Vol. 40, Núm. 8, pp. 3860-3867
2020
-
Cyberbullying in the University Setting. Relationship With Emotional Problems and Adaptation to the University
Frontiers in Psychology, Vol. 10
-
Relationship between emotional intelligence, generativity and self-efficacy in secondary school teachers
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 10
-
Relationship between suicidal thinking, anxiety, depression and stress in university students who are victims of cyberbullying
Psychiatry Research, Vol. 286
2019
-
Cyberbullying in the university setting. Relationship with family environment and emotional intelligence
Computers in Human Behavior, Vol. 91, pp. 220-225
-
Cyberbullying, aggressiveness, and emotional intelligence in adolescence
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 24
-
Social Anxiety Scale for Adolescents and School Anxiety Inventory: Psychometric properties in French adolescents
Child Psychiatry and Human Development, Vol. 50, Núm. 1, pp. 13-26
-
Trait emotional intelligence profiles, burnout, anxiety, depression, and stress in secondary education teachers
Personality and Individual Differences, Vol. 142, pp. 53-61
2018
-
Academic goal profiles and learning strategies in adolescence
Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. OCT
-
Diseño y aplicación de un sistema de evaluación de la calidad de las estrategias metodológicas empleadas en la asignatura: Discapacidad Intelectual, Trastorno del Espectro Autista y Altas Capacidades
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2017-18 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 839-846
-
Relación entre la Ansiedad Social y las Dimensiones de la Personalidad en Adolescentes Españoles
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 1, Núm. 46, pp. 81-92
2017
-
Emotional intelligence profiles and learning strategies in secondary school students
Educational Psychology, Vol. 37, Núm. 2, pp. 237-248
-
Metodología innovadora para adquirir competencias en la asignatura Dificultades de Aprendizaje y Educación Compensatoria
Investigación en docencia universitaria: diseñando el futuro a partir de la innovación educativa (Octaedro), pp. 606-613
-
Tipos sociométricos, categorías conductuales y aptitudes intelectuales en adolescentes
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 7, Núm. 2, pp. 69-85
2016
-
Relación entre tipos sociométricos y metas académicas en una muestra de estudiantes españoles de Educación Secundaria
Universitas psychologica, Vol. 15, Núm. 1, pp. 233-244
2015
-
Análisis biblilométrico sobre el perfeccionismo en la infancia y la adolescencia
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 211-218
-
Diferencias en perfeccionismo socialmente prescrito en función del rechazo escolar
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 455-462
-
Estado actual de la investigación sobre rechazo escolar
European journal of education and psychology, Vol. 8, Núm. 1, pp. 37-52
-
Motivational profiles Spanish students of Compulsory Secondary Education: differential analysis of academic self-attributions
Anales de psicología, Vol. 31, Núm. 2, pp. 579-588