ROSA ANA
SATORRE CUERDA
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
FRANCISCO JOSE
GALLEGO DURAN
PROFESOR/A PERMANENTE LABORAL
Publications by the researcher in collaboration with FRANCISCO JOSE GALLEGO DURAN (26)
2023
-
Decoding Student Error in Programming: An Iterative Approach to Understanding Mental Models
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
-
Modelos mentales erróneos y persistentes en programación
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 8, pp. 277-286
2022
-
Multisubject PBL: Implementing, Maintaining and Evolving Through 15 Years
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
2021
-
A low-level approach to improve programming learning
Universal Access in the Information Society, Vol. 20, Núm. 3, pp. 479-493
2020
-
Time-dependent performance prediction system for early insight in learning trends
IJIMAI, Vol. 6, Núm. 2, pp. 112-124
2019
-
A guide for game-design-based gamification
Informatics, Vol. 6, Núm. 4
-
A guide for making video games accessible to users with cerebral palsy
Universal Access in the Information Society, Vol. 18, Núm. 3, pp. 565-581
2018
-
Effects of Low-Level Development on Learning to Program
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
-
Explicando el bajo nivel de programación de los estudiantes
ReVisión, Vol. 11, Núm. 1
2017
-
Explicando el bajo nivel de programación de los estudiantes
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 2
-
Improving the expressiveness of black-box models for predicting student performance
Computers in Human Behavior, Vol. 72, pp. 621-631
2016
-
Gamification of the Learning Process: Lessons Learned
Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, Vol. 11, Núm. 4, pp. 227-234
-
LudifyME: An Adaptive Learning Model Based on Gamification
Formative Assessment, Learning Data Analytics and Gamification: In ICT Education (Elsevier Inc.), pp. 245-269
-
Technological ecosystem maps for IT governance: Application to a higher education institution
Open Source Solutions for Knowledge Management and Technological Ecosystems (IGI Global), pp. 50-80
-
¿Por qué no evaluamos la evaluación?: Un esbozo para un sistema de evaluación entre iguales
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 1
2015
-
CAN MOODLE BE USED FOR STRUCTURAL GAMIFICATION?
INTED2015: 9TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE
2014
-
Panorámica: serious games, gamification y mucho más
ReVisión, Vol. 7, Núm. 2
-
¿Puede un videojuego ayudarnos a predecir los resultados de aprendizaje?
CEUR Workshop Proceedings
2013
-
Red de coordinación e implementación eficaz del Cuarto Curso de la titulación de Grado en Ingeniería Informática
La producción científica y la actividad de innovación docente en proyectos de redes (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 477-493
2008
-
Cooperation strategies for pursuit games: From a greedy to an evolutive approach
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)