Publications (26) MARÍA VICENT JUAN publications

filter_list Applied Psychology

2025

  1. Emotional Profiles of Anxiety, Depression, and Stress: Differences in School Anxiety

    Psychological Reports, Vol. 128, Núm. 4, pp. 2224-2243

2023

  1. El conocimiento del profesorado sobre el Trastorno del Espectro Autista: Teacher’s knowledge about the Autism Spectrum Disorder

    REMIE: Multidisciplinary Journal of Educational Research, Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-28

2022

  1. The Spanish Version of the Perfectionistic Self-Presentation Scale-Junior Form: Psychometric Validation and Associations with School Refusal

    Looking for a Perfect World: Empirical and Applied Lines (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 77-93

2021

  1. Affective Profiles and Anxiety or Non-Anxiety-Related Reasons for School Refusal Behavior: Latent Profile Analysis in Spanish Adolescents

    Frontiers in Psychology, Vol. 12

  2. Atribuciones causales en lenguaje como predictoras de respuestas de ansiedad

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 2, pp. 421-430

  3. Identifying profiles of anxiety in late childhood and exploring their relationship with school-based distress

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 3, pp. 1-15

2020

  1. Perfiles de rechazo escolar: Identificación y comparación entre adolescentes ecuatorianos y chilenos

    Interdisciplinaria: Revista de psicología y ciencias afines = journal of psychology and related sciences, Vol. 37, Núm. 1, pp. 191-203

2018

  1. Inteligencia emocional autoconcepto y adquisición de competencias

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2017-18 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 977-982

  2. Inteligencia emocional en alumnado de formación profesional: diferencias en función del curso, del género y de la edad

    Educar, Vol. 54, Núm. 1, pp. 229-245

  3. Positive and negative affect as predictors of social functioning in Spanish children

    PLoS ONE, Vol. 13, Núm. 8

  4. Validation of the Visual Analogue Scale for Anxiety-Revised and school refusal across anxiety profiles

    International journal of clinical and health psychology, Vol. 18, Núm. 3, pp. 264-272

  5. Youth Life Orientation Test-Spanish Version: Factorial Invariance, Latent Mean Differences and Effects on School Refusal

    School Mental Health, Vol. 10, Núm. 4, pp. 477-487

2017

  1. Estudio acerca de la utilización del Mindfulness como estrategia educativa para la mejora de los procesos cognitivos de autorregulación en los diferentes aprendizajes en el ámbito universitario

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2016-17 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1549-1564

2016

  1. Diferencias de género y edad en rechazo escolar en una muestra de adolescentes chilenos

    Estudios pedagógicos, Vol. 42, Núm. 1

  2. Diferencias en ansiedad escolar y autoconcepto en adolescentes chilenos

    Acta de Investigación Psicológica, Vol. 6, Núm. 3, pp. 2509-2515

  3. Estudio correlacional entre el afecto negativo y el rechazo escolar

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 95-102

  4. Innovación docente para la mejora de competencias en los estudiantes de Psicología de la Instrucción

    Innovaciones metodológicas en docencia universitaria: resultados de investigación (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 697-704

  5. Revised: Factorial invariance and latent means differences across gender and age in spanish children

    Frontiers in Psychology, Vol. 7, Núm. DEC, pp. 2011