
MARÍA
VICENT JUAN
PROFESOR/A TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publications (26) MARÍA VICENT JUAN publications
2025
-
Emotional Profiles of Anxiety, Depression, and Stress: Differences in School Anxiety
Psychological Reports, Vol. 128, Núm. 4, pp. 2224-2243
2023
-
El conocimiento del profesorado sobre el Trastorno del Espectro Autista: Teacher’s knowledge about the Autism Spectrum Disorder
REMIE: Multidisciplinary Journal of Educational Research, Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-28
2022
-
The Spanish Version of the Perfectionistic Self-Presentation Scale-Junior Form: Psychometric Validation and Associations with School Refusal
Looking for a Perfect World: Empirical and Applied Lines (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 77-93
2021
-
Affective Profiles and Anxiety or Non-Anxiety-Related Reasons for School Refusal Behavior: Latent Profile Analysis in Spanish Adolescents
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Atribuciones causales en lenguaje como predictoras de respuestas de ansiedad
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 2, pp. 421-430
-
Identifying profiles of anxiety in late childhood and exploring their relationship with school-based distress
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 3, pp. 1-15
2020
-
Perfiles de rechazo escolar: Identificación y comparación entre adolescentes ecuatorianos y chilenos
Interdisciplinaria: Revista de psicología y ciencias afines = journal of psychology and related sciences, Vol. 37, Núm. 1, pp. 191-203
2019
-
Child and adolescent social adaptive functioning scale: Factorial invariance, latent mean differences, and its impact on school refusal behavior in spanish children
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. AUG
-
Subtyping of adolescents with school refusal behavior: Exploring differences across profiles in self-concept
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 23
2018
-
Inteligencia emocional autoconcepto y adquisición de competencias
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2017-18 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 977-982
-
Inteligencia emocional en alumnado de formación profesional: diferencias en función del curso, del género y de la edad
Educar, Vol. 54, Núm. 1, pp. 229-245
-
Positive and negative affect as predictors of social functioning in Spanish children
PLoS ONE, Vol. 13, Núm. 8
-
Validation of the Visual Analogue Scale for Anxiety-Revised and school refusal across anxiety profiles
International journal of clinical and health psychology, Vol. 18, Núm. 3, pp. 264-272
-
Youth Life Orientation Test-Spanish Version: Factorial Invariance, Latent Mean Differences and Effects on School Refusal
School Mental Health, Vol. 10, Núm. 4, pp. 477-487
2017
-
Estudio acerca de la utilización del Mindfulness como estrategia educativa para la mejora de los procesos cognitivos de autorregulación en los diferentes aprendizajes en el ámbito universitario
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2016-17 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1549-1564
2016
-
Diferencias de género y edad en rechazo escolar en una muestra de adolescentes chilenos
Estudios pedagógicos, Vol. 42, Núm. 1
-
Diferencias en ansiedad escolar y autoconcepto en adolescentes chilenos
Acta de Investigación Psicológica, Vol. 6, Núm. 3, pp. 2509-2515
-
Estudio correlacional entre el afecto negativo y el rechazo escolar
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 95-102
-
Innovación docente para la mejora de competencias en los estudiantes de Psicología de la Instrucción
Innovaciones metodológicas en docencia universitaria: resultados de investigación (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 697-704
-
Revised: Factorial invariance and latent means differences across gender and age in spanish children
Frontiers in Psychology, Vol. 7, Núm. DEC, pp. 2011